Alla inlägg den 28 januari 2008

Av Maria Thuré - 28 januari 2008 17:22

Internet på jobbet strulade idag. Jag ringde Telias kundsupport. Tro mig min mamma vars datakunskap är så färsk att hon nyligen lärt sig använda google.se skulle kunna arbeta där.


Hej! Internet fungerar inte och det är inget fel på modemet utan den information jag får är att den inte kopplar till ip-adressen. Kan du hjälpa mig?


Då följer detta:


"Har du stängt av modemet och provat sätta på det igen?"

Typ 5 gånger räcker det eller ska jag prova en sjätte gång?


"Har du startat om datorn?"

Självklart! Tror hon att jag ringer för att jag inte har några kompisar att prata med?


"Okej, men då kan du gå ner på start och gå in på kontrollpanelen. Gå in på nätverksanslutningar och lokala anslutningar och kolla status".


Jag läser statusen.


"Jaha, det verkar som du har något problem med ip-adressen".

Nehe! Vilken Einstein!


"Jag måste prata med mina kollegor".


Nu följer en lång tystnad. Mina arbetskompisar hinner fika färdigt. För att efter 10 minuters väntan få beskedet att en annan support ska ringa upp mig. Hon kan dock inte säga när. Det kan tydligen bli om 10 minuter, inatt eller på fredag. Jo men jag som inte har något annat liv kan ju sätta upp ett tält vid jobbets dator och campa där till de ringer. Lysande!


Jag älskar verkligen kundsupporter! Kanske dags för en ny facebook grupp! Hata kundsupporter!


//Goldfish






Av Maria Thuré - 28 januari 2008 17:15

Satt på jobbet och bokförde. Att bokföra kräver en viss koncentration. Skattemyndigheten kan bli ganska sura om man redovisar felaktig moms. Jag hade radio P4 i bakgrunden. Låten apologize med Timbaland och One republic spelades. Då jag hör någon sjunga..

"It´'s too late.. som följs av ett nynnande.


Det visade sig vara min dryga 70-åriga farmor som stod och poppade till Apologize ute i ramverkstan. En helt godkänd anledning om ni frågar mig om inte bokföringen skulle stämma.


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards