Alla inlägg den 2 januari 2008

Av Maria Thuré - 2 januari 2008 20:55

Mona berätta en historia om en Piteåbo i England. Den har vi roat oss åt hela resan. Är därför tvungen att blogga den. Varnar dock för dålig humor. För er som inte vet det så har norrlänningar en tendens att sätta bokstaven O före och konstruera nya ord. Har de inte handlat så har de ohandlat. Historien som följer här sägs vara sann.


En piteåbo var tvungen att gå på toaletten på en pub i England. Det var inget problem för honom att gå in på toaletten. Det stod ju faktiskt IN på dörren. Tiden gick och piteåbons sällskap började fundera var han tagit vägen. Det visade sig att han stod kvar på toaletten. Han kunde inte gå ut. Det stod ju O-ut (out) på dörren.


Att detta är sant kan vi intyga. Dock verkar norrländska tjejer ha svårare med detta. Toakön var otroligt lång på festen. Jag och Mona var dock snabba ut. Som Mona sa. Vi tolkar ju O-ut (Out) Som att vi är inne. Det vill säga coola.


Nu när jag är hemma från Piteå så måste vardagen börja igen. Måste ta tag i maratonträningen. Jag uppmätte maxpuls bara av att sätta på mig pulsklockan. Blomman sa på vägen hem att en veckas träning är spolierad efter en fylla. Åh vad bra tänkte jag för jag träna inget förra veckan. Då infomerade hon mig att det är kommande veckas träning som inte ger något. Innebär det att jag kan vila en vecka till?


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards