Alla inlägg den 20 januari 2008

Av Maria Thuré - 20 januari 2008 19:27

Det är inte lätt att vara bakis. Som Mona skulle ha sagt man ligger mest och ligger. Ett numera k-märkt uttryck som myntades idag när Mona skulle förklara för sitt ex. på msn vad hon gjorde. Hon ville säga att hon mest låg och jäste men eftersom vi supit bort några hjärnceller så visste vi inte om det stavades med j eller g.


En annan sak som är komplicerat när man är bakis är att beställa min favvo pizza shish kebab. Svårt att säga annars men det är ännu svårare när hjärnan går på sparlåga. Prova själva shish kebab, shish kebab. Vem fan har kommit på det namnet?


//Goldfish

Av Maria Thuré - 20 januari 2008 12:32

Shit jag tror att det var kul igår?!? Det verkade så iaf när jag idag skulle ta tag i städningen idag efter examensfesten.


Snittarna gick åt och blev omtyckta. Men vad kunde liksom bli fel trots min ohuslighet när jag fick ett mejl från Manne om hur man gör snittar. Mejlet bestod av så här klockrena beskrivningar:

Du snittar baguetten i små delar, du vet små mackor.

Du brer på pesto (Ja! på smöret)


Trots vissa minnesbegränsningar så vet jag att jag funderade:


* Går alla finskor på förfest. Dricker drinkar som ingen annan på festen. Bjuder på lakritsshot för att sedan i bästa partyform bara gå hem och hänga med killen som är hemma. Go Heidi!


* Hur mycket kan en Linda Sembrant eg. dra ner på en förfest? Hatthyllan, tvättstrecket allt bara råkade ramla i närheten av Linda. Och det var givetvis dåliga skruvar. Att Linda hänger i saker ska tydligen skruvar klara av. Undra eg. vem som har en skruv lös, inte är det bara hatthyllan iaf.


* Är det ett norrländsk fenomen att gå på en förfest och intala sig själv att vara nykter för att sen börja festa ute på krogen? Känns inte speciellt ekonomiskt, Linn.


* Sen när blev mitt maratondeltagande mingelsamtalsämnet nummer 1?


//Goldfish




Ovido - Quiz & Flashcards