Alla inlägg den 8 januari 2008

Av Maria Thuré - 8 januari 2008 21:14

Min kompis Linda har blivit vuxen. Linda har nyss flyttat hemifrån. Linda brukar sällan ringa mig på mobilen. Men idag ringde Linda och pratade i 15 minuter. Linda hade nog det långsamt. Det är inte lätt att flytta hemifrån.


Svårast att flytta hemifrån är det nog för hockeykillar. När de bor hemma så får de alltid maten serverad av sin mamma. Kläderna tvättas av samma mamma som även städar deras pojkrum. Tänk då vilken ansträngning det blir för dem att ta ut samma mammas matlåda ur frysen och värma den i micron när de flyttat. Och vad jobbigt det blir för dem att fylla sina smutsiga kläder i en blå IKEA-kasse och köra hem den till mamma. Och tänk vad jobbigt det blir när de måste flytta sig från soffan när mamma ska dammsuga framför TV:n i deras lägenhet. Stackars pojkar.


Som min kompis Linda - allsvensk damfotbollspelare är det andra problem som utspelar sig. Som att komma ihåg att vrida av spisplattan. Och som att vakna mitt i natten och känna att man är helt själv. Det händer ju sällan för hockeygrabbarna. För är flickvännen borta så kan de ju bara ta in vikarie ett eller två. Spelar ingen roll vilken av dem. Båda gick visst första året på gymnasiet och var blonda. Och har ännu inte lärt sig ordet nej.


Nu måste jag ringa Linda och se till så hon låst dörren och stängt av plattorna!


//Goldfish

Av Maria Thuré - 8 januari 2008 20:37

Alltså man brukar säga att folk som äter mycker har en mask i magen. Då har jag en Anakonda eller något. Jag äter som en häst just nu. Sen jag kom från Stockholm idag vid 15.00 så har jag ätit följande:


15.05 --> 2 cookies. Slängde mig på skafferiet. Kändes som jag inte ätit på två veckor.


15.22 --> Två skorpor med ost och smör.


15.45 --> Hungrig igen. Insåg att jag måste göra middag annars skulle jag äta slut på skafferiet. Stekte chorizo korv och hällde på krossade tomater och lite grädde. Kokade pasta till.


16.45 --> Banan


17.30 --> Två skorpor med ost.


18.15 --> Blodapelsin


19.00 --> Blodapelsin


20.00 --> Fruktskålen var tom. Skafferiet var tomt på sötsaker. Gick till sista anhalten, frysen. Tog en halvliter glass med chokladsås.


Är less på Anakondan som äter mig ur lägenheten. Någon som vill köpa honom? Jag säljer han för högstbjudande.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 8 januari 2008 16:10

Jag är virrigare än vanligt just nu. Jag vet inte om det beror på att min framtid är ganska oviss efter fredag den 18 januari. Skulle cykla förbi Blomman med en sak idag. Det var det enda ärendet jag hade nere på stan. Hon bor mitt på gågatan. Jag parkerar cykeln och springer upp. Öppnar väskan för att ge henne kuvertet hon skulle ha..

Väskan är tom. Kuvertet ligger kvar på köksbordet. Hemma!


Kan ni förstå hur jobbigt det är att vara jag ibland? Får jag ett bra jobb med en bra lön så ska jag verkligen överväga att anställa en assistent. Assistenten ska få ett skrivbord precis vid ytterdörren och varje gång jag går förbi där så ska den personen gå igenom så jag har allt med mig ut.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 8 januari 2008 11:01

Idag kommer jag lämna bort tio veckors arbete. Tänk om man kunde få en ordentlig lön för det istället för lite CSN-bidrag. Då skulle det kännas lite roligare. Nu är det ju liksom inte så att jag skuttar in på socialhögskolan. Och det är förresten omöjligt för jag ska lämna in 11 exemplar av min uppsats. Det är typ hela Sherwood skogen och ganska tungt att bära. Om jag hade Kajsa Bergkvist explosivitet i bena så skulle jag möjligen ha skuttat in.


Finner det ganska roligt när jag berättar för folk att jag ska lämna in uppsatsen då säger de Lycka till! Jag har fått mer lyckönskningar igår och idag än under hela uppsatsskrivandet. Nu är ju allt det svåra redan genomfört. Vad kan jag misslyckas med nu liksom? Lämna in uppsatsen på Uppsala universitet istället för Stockholms universitet?!? Snubbla i en vattenpöl utanför skolan och tappa alla uppsatser i en pölen?!? Tro mig om jag har kommit så här långt så ska jag nog som en guldfisk som jag är klara av att simma ända in i kaklet. Men det är klart jag kanske ska boka en värdetransport som kan leverera den istället. Iaf fråga om en offert.


//Goldfish




Ovido - Quiz & Flashcards