Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Maria Thuré - 18 januari 2008 09:25

Imorgon så ska jag bjuda mina vänner på fest och fira att de har fått socionomexamerad kompis som hädanefter kommer ta betalt när de ventilerar olika problem med mig. Som kompisar kommer de dock få lite rabatt.


Det husligaste jag gör är typ att steka på Findus krögarpytt. Hade skrivit på inbjudan att jag skulle bjuda på snittar. Fråga mig inte varför? Tyckte snittar lät lite fint och akademiskt. Fick lite ångest över att jag på inbjudan istället inte skrev det bjuds på chips och ostbågar och ringde min husligaste vän Cia. Då hon säger:

"Du gör en snitt av philadelpia ost, soltorkad tomat och basilika".

Lugnt tänker jag. Inga konstiga livsmedel.

"Det bröd du lägger detta på heter pumpelnickelbröd"

Nice så var huslighets självförtroendet nere i skosulorna igen! Vad fan är pumpelnickelbröd? Jag kommer inte ens klara av att handla alla ingredienser?!? Undra om det går lika bra med skogaholmslimpa?


//Goldfish


Av Maria Thuré - 18 januari 2008 09:15

Johanna berättade något för mig som jag inte kunde släppa igår när jag gick och lade mig. Ni killar som läser min blogg kan ju logga in på någon sportsida istället. Detta intresserar nog inte er! 


Hon hade hört talas om en ung tjej som hade haft mens nio månader i sträck!?! Den tjejen måste ju ha varit tömd på blod. Kna tyckas märkligt men jag är kvinna och har också mens så jag ska aldrig gnälla när jag får mina 4-5 dagars mens varje månad.


I brist på annat så var jag tvungen att räkna ut hur mycket pengar hon ev. lagt ut på tamponger. Jag har inte ens koll på vad en liter mjölk kostar så jag gissar på att ett paket tamponger kostar 30 kr.


9 månader = ca. 270 dagar

Ett paket tamponger räcker ca. 3 dagar

Hon måste alltså ha köpt 90 paket tamponger

Hon fick betala 2700 extra kronor under 9 månader för att hon föddes som tjej istället för kille. Är det något som tas h'nsyn till i skattedeklarationen eller i utdelningen av studiebidraget?!? Svar nej! Bedrövligt!


Om jag blir statsminister så ska jag införa subventionerade bind- och tampongpriser.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards