Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Maria Thuré - 17 januari 2008 21:22

Om jag är spårlöst försvunnen imorgon så tipsar jag er att söka ledtrådar hos UNTs redaktion.


Jag fick ett mejl idag av en bloggare/reporter på UNT som bland annat skrev:

 Sedan skrattade jag gott åt ditt hackande på mina kära kolleger på UNT-sporten (notisen om tröjnummer var tydligen en av de mest lästa på sajten)

Kan någon förklara för mig om han menar att min gymnasieutbildning på tre år med inriktning journalistik gav mig bristande kunskap i värderande av läsarintresse? Eller att min blogg med länk till notisen ev. lockat en del läsare?


I vilket fall som helst så oroar det mig något att en så ointressant notis som tröjnummerfördelning hos Sirius roar flest läsare. I en akademikerstad som Uppsala så borde väl fotbollsåskådarna ha råd att lägga 20 spänn på ett matchprogram istället för att skriva ut UNTs notis och ha med den på matchen.


Det skrämmer mig något att någon på UNT har hittat hit som dessutom kallar sportreportrarna mina kära kollegor. Jag har ju inte direkt talat väl om UNT. Detta skrämmer mig!


Daniel Legue

Blotta åsynen av honom ger mig kalla kårar. När man under min aktiva fotbollskarriär såg Herr Legue på läktaren som UNTs utsände så ringde man mamma och bad henne fylla på kylskåpet. För man visste att man skulle bli totalsågad av honom i morgondagens artikel. Vilket innebar att man inte kunde visa sig ute på två dagar. Dessutom har han som specialintresse att få in en metafor eller ordspråk i sina artiklar. Vilket skulle innebära att om han skulle se min blogg så skulle han uttrycka.. Den som gräver en grop till andra....


Agnes Dunder

Har väl kritiserats hårdast och blivit måltavla för min irritation över överpubliceringen av artiklar om Sirius fotboll. Men allvarligt så tror jag att hon tapetserat väggarna hemma med Sirius idolbilder. Och ska jag vara ärlig så känns den tanken lite bekvämare än att hon tapetserade den med mina kompisar. Kan dock inte kritisera henne för att vara lat.


Henrik Söderlund

Uppväxt i samma kommun som mig. Men han bröt mot den oskrivna regeln att behandla sina kommunvänner med syskonrespekt när han skrev en artikel när vi spelade mot Örebro. Han klargjorde att jag fällde en motståndare i eget straffområde, vilket resulterade i straff. Sant! Det hade räckt han hade inte behövt klargöra att det var ett korrekt domslut. Domaren var lesbisk! Det är inte jag!


Carl Göransson

Har inte så mycket att säga på. Den UNT-reporter som är finast att titta på efter en förlust.


Håkan Lundh

Min favorit! Hockeyreporter som ibland fick vikariera som reporter för Bälinge dam. Med honom kände jag mig trygg. Varje gång han skulle skriva om matchen så gjorde jag mål! Min lilla maskot! Hade UNT månat om mig mer så hade de skickat han oftare. Då hade jag vunnit skytteligan.


//Goldfish





Av Maria Thuré - 17 januari 2008 20:26

Min grupp på facebook Maria goes for Maraton 2008 kan man se lite som en fritidsgård som verkar underhålla någon rastlös ungdom på kvällarna. Följande personer har skickats en inbjudan till min grupp:


Magnus Betner

Han kanske kan underhålla min fanclub som kommer vara på plats under mitt lopp. Tror att det är lite roligare att lyssna på honom en följa mitt lopp i gåtempo under ca. 6 timmar. Men han får lov att vara tyst under upploppet.


Joacim Posener

Visst jag eftersökte sponsorer och det ryktas om att denna herre har en del miljoner på kontot. Skulle vara schysst att kunna få erbjudandet att vara maratonmotionär på heltid och ett träningsläger i Thailand eller Sydafrika. Risken finns dock att jag får träna som f-n då polisen kommer vara mig i hälarna under hela loppet. Kan iofs vara en bra sporre.


Bingo Rimer

Va fan! Jag är inte blond! Har inga silkontuttar eller äkta vara i D-kupa. Intelligensen väljer jag att inte kommentera. Det närmaste en dokusåpa jag varit är en biroll i Lindas och Monas stående filmer under våra fester. Varför ens lägga energi på att skicka honom en inbjudan?


Bröderna Schulman

Javisst! Låt de hoppa på mig bara! Jag kommer känna mig som en tillräcklig looser om jag inte tar mig runt. Dessa bröders kommentarer efter ett misslyckande kan jag besvaras ifrån. Dessutom kanske den äldre broderna kommer dragandes med sin fru och jag står inte ut med hennes röst.


//Goldfish


Ovido - Quiz & Flashcards