Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Maria Thuré - 3 januari 2008 20:43

Okej. Jag har kommit hem från jobbet och min hjärna fortsätter att briljera. Har fått ett par jättefina ljusstakar i koppar av farmor i julklapp som jag monterade upp i hallen. Övervägde länge för det är ju så onödigt att göra märken i väggen om jag sklle ändra mig. Sagt och gjort. Jag spikade upp dem.


Tänkte göra lite mysstämning i lägenheten och tände dem. Vad händer? Jo! Mysstämningen spolieras av ett frenetiskt tjutande. Brandlarmet. Anna Maria Josefina Goldfish Thuré har placerat ljusen exakt under brandlarmet. Hur genomtänkt var egentligen det? Eftersom jag har ganska högt i tak så hann väl hela bostadsrättsföreningen utrymma sina lägenheter innan jag hann 1. hämta en pall 2. Blåsa ut ljusen 3. Slå med en handduk under brandlarmet så det sluta låta.


Så nu har jag ett problem. Ska jag flytta position på ljushållarna och lämna två fina hål i väggen? Eller ska jag låta dem sitta kvar och aldrig tända dem utan enbart ha dem där för syns skull? Vi kan väl vara överrens om att  om jag väljer ha kvar dem måste köpa nya ljus. För hur snyggt är det med en svart veke. Se bilden -->


//Goldfish



Av Maria Thuré - 3 januari 2008 13:35

Alldeles för många dagar i bagaget där jag inte behövt använda så mycket hjärnverksamhet. Det hela började med att jag snoozade från klockan 06.00 fram till 08.30 Min hjärna kom inte ihåg hur man gick upp för att åka till jobbet. Tur att jag inte har några arbetstider.


Första kunden som ringer beställer en badrumsspegel.

Kunden: "Hej! Jag skulle vilja beställa en badrumsspegel 50 x 80".

Jag: "Javisst. Är måtten i centimeter?"

Vilken korkad fråga av mig. Vad trodde jag? Att jag hade Nils Karlsson Pyssling på tråden som renoverar sitt badrum och ska ha en spegel som är 50mm x 80mm (= 5 x 8 cm). Eller ännnu värre att måtten han sa var i dm. Vem har plats för en sådan stor badrumsspegel. Måste i såfall vara en väldigt självcentrerad person.


Kan säga att jag inte direkt utfört några avancerade saker på jobbet idag.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards