Alla inlägg den 14 januari 2008

Av Maria Thuré - 14 januari 2008 22:11

Min pappa sa till mig häromdagen när vi satt och kolla på skidskytte.

"Maria, kan du inte börja på skidskytte. Det är så roligt att titta på".


Ett citat från min pappa som nu när jag sitter och kollar på Idrottsgalan får mig att reflektera kring det. Han sa det som en sådan självklarhet som han beställde en Big Mac på McDonalds. Tänk om idrott vore så att man bara kunde beställa en prestation. Hela tjusningen skulle då försvinna.


Men att det var min pappa som sa så, speglar hela min idrottskarriär. För att lyckas som idrottare måste du ha folk som tror på dig. Mina föräldrar har under hela min idrottskarriär stöttat mig. För pappa var det därför inget konstigt att se mig som en skidskytt. Fast jag inte stått på längskidor sen Kalle Anka Cupen när jag var sex år och pappa fick rusa över hela fotbollsplan och hjälpa mig upp när jag ramlat på andra sidan. Och att jag aldrig hållt i ett gevär, så tror de i vått och torrt på mig! Stöttning och folk som tror på en är tjusningen med idrott !


Dessutom så avslutar han citatet med att det är så roligt. Det absolut viktigaste med idrott. När jag som 22-åring slutade med fotboll fast jag hade mina förmodligen bästa år framför mig var det just pga att jag hade tappat glädjen. Det ska vara kul! Jag önskar att många föräldrar som är engagerade i sina barns idrott kan se barnens idrottande som mina föräldrar gjort. Att inte som första fråga ställa: Gjorde du något mål? Gick det bra för dig? Utan istället fråga: Hur var det att spela idag? Hade du kul? För det är just glädjen som är källan för utveckling.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 14 januari 2008 18:54

Jag har ganska högt i tak. Jag bor själv. Jag är singel. Tre konstaterande som innebär att det är ett j-a sjå så fort jag ska byta gardiner. Skulle man spela in mig då så skulle man få ett register över alla svordomar som finns. Dessutom så kommer jag för evigt bli påmind om detta besvärliga gardinbytande när min fondtapet nu har fina märken av gardinstången. Va fan är en kille när man bäst behöver honom?


Såg att någon hade skickat till Magnus Betnér att "joina" min grupp Maria goes for Maraton 2008. Alltså det skulle inte vara helt fel om han kom och hjälpte mig med gardinbytandet. Då skulle han få mycket uppslag till sina shower.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 14 januari 2008 16:27

Ramlade hem inatt runt 01.00 som pirat. Måste ha varit en otroligt rolig syn. Då hade jag fått ett mess av Cia min kompis.

Har du sett bloggen om dig? =)

Så där strax runt ett satte sig en liten piratklädd Maria framför datorn och läste följande blogg:

http://www.omy.se/?p=1481

Så nu börjar det trilla in medlemmar i min grupp på facebook.


Bakis på en måndag känns väl sådär. Men nu har man provat på det också.

 Har varit otroligt slow idag. Skulle ringa mamma och slog mitt eget nummer istället.


Höll på glömma elevvårdsträffen på Hästgymnasiet idag. Kom på det en kvart innan jag skulle dit. Kändes väl sådär att komma dit som skolans kurator med dagens dagsform och utan någon lunch i magen.


Min förvirring smittar dessutom av sig. UNT skrev om att Danmark (div 1 lag) hade ett triumfkort att komma med när det gäller nyförvärv. Jag kan idag släppa bomben före UNT. Mona ska återigen ta upp sin fotbollskarriär. Så jag följde med henne ochfixa fotbollsskor. Då skulle hon skriva upp sitt telefonnummer till killen i butiken. Då skrev hon sitt personnummer istället. Vad ska man säga?! Orutinerad singel. Jag har ju försökt lärt henne att man som singel ska slänga med sitt mobilnummer till alla villiga killar.


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards