Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Maria Thuré - 11 januari 2008 15:37

Jessica Berlin ni vet Bonde söker fru bruden som myntade uttrycket:

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker" har börjat blogga på unt.se. Jag jublade. Poppade popcorn och sprang och köpte cola och tänkte shit detta kan bli en stund när jag får känna mig riktigt intelligent.


http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=199-TYPE=blogg-bi=45,00.html


Men fy vad besviken jag blev. Inga floskler överhuvudtaget. Kändes mer som att öppna dagboken till en fjortonårigs tjej dagbok som beskriver sin dag. Liksom de skriver hon om sin häst och sin kärlek.


Igår var jag och betade gräs med min häst på gården.

Hmm! Har de inga matbutiker i Tierp?


Och så beskriver hon hur kär hon är i sin Kim som hon förlovat sig med. Vilket direkt får mig att känna att det finns hopp om kärleken. Om en tjej som anger på sin beskrivning att hon gillar att resa och inte ens vet om Lissabon är en stad eller ett land hittar en kille. Så borde jag också kunna göra det?


//Goldfish

Av Maria Thuré - 11 januari 2008 09:01

Jag och Maja var och fika igår 15.00 på Espresso House i Gränby. Maja är lesbisk och lokalkändis som fd fotbollsmålvakt. Gränby centrum är Gimobornas mecca då det gäller storhandling. Så jag antar att just nu på Gimobornas fikarast på Sandvik så sitter dem och drar slutsasten att jag är lesbisk. De kan väl få tro det då. Tänk vad förvånade de ska bli då när jag om ett antal år slår upp en lyxvilla i Gimo med man och barn. Hahaa!


Jag dricker inte kaffe. Maja lurade på mig någon barnvariant igår som hette kaffe macchiato. (Ett namn som förresten kräver universitetsutbildning för att ens kunna säga). Som tydligen skulle bestå av mycket mjölk och mycket skum men lite kaffe. Jag kan säga att det var tillräckligt med koffein för att jag skulle somna vid 03.00 inatt. Fy fan skulle jag dricka en vuxen variant så skulle jag nog vara vaken i tre dagar.


Det värsta är att jag ska på intervju idag som socialsekreterare på barn och ungdoms enheten. En sak som bekräftar socialsekreterarrollen är kaffe. Jag kan ju inte då tacka nej till kaffe om jag blir erbjuden det på intervjun. Så det lär väl bli mycket vaken tid de kommande dygnen. Shit jag känner att jag börjar hamna i kaffeträsket. fy fan vad kompisar och grupptrycket har betydelse för att man sk agöra dumma grejer.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards