Direktlänk till inlägg 17 januari 2008

UNT är mig på spåren

Av Maria Thuré - 17 januari 2008 21:22

Om jag är spårlöst försvunnen imorgon så tipsar jag er att söka ledtrådar hos UNTs redaktion.


Jag fick ett mejl idag av en bloggare/reporter på UNT som bland annat skrev:

 Sedan skrattade jag gott åt ditt hackande på mina kära kolleger på UNT-sporten (notisen om tröjnummer var tydligen en av de mest lästa på sajten)

Kan någon förklara för mig om han menar att min gymnasieutbildning på tre år med inriktning journalistik gav mig bristande kunskap i värderande av läsarintresse? Eller att min blogg med länk till notisen ev. lockat en del läsare?


I vilket fall som helst så oroar det mig något att en så ointressant notis som tröjnummerfördelning hos Sirius roar flest läsare. I en akademikerstad som Uppsala så borde väl fotbollsåskådarna ha råd att lägga 20 spänn på ett matchprogram istället för att skriva ut UNTs notis och ha med den på matchen.


Det skrämmer mig något att någon på UNT har hittat hit som dessutom kallar sportreportrarna mina kära kollegor. Jag har ju inte direkt talat väl om UNT. Detta skrämmer mig!


Daniel Legue

Blotta åsynen av honom ger mig kalla kårar. När man under min aktiva fotbollskarriär såg Herr Legue på läktaren som UNTs utsände så ringde man mamma och bad henne fylla på kylskåpet. För man visste att man skulle bli totalsågad av honom i morgondagens artikel. Vilket innebar att man inte kunde visa sig ute på två dagar. Dessutom har han som specialintresse att få in en metafor eller ordspråk i sina artiklar. Vilket skulle innebära att om han skulle se min blogg så skulle han uttrycka.. Den som gräver en grop till andra....


Agnes Dunder

Har väl kritiserats hårdast och blivit måltavla för min irritation över överpubliceringen av artiklar om Sirius fotboll. Men allvarligt så tror jag att hon tapetserat väggarna hemma med Sirius idolbilder. Och ska jag vara ärlig så känns den tanken lite bekvämare än att hon tapetserade den med mina kompisar. Kan dock inte kritisera henne för att vara lat.


Henrik Söderlund

Uppväxt i samma kommun som mig. Men han bröt mot den oskrivna regeln att behandla sina kommunvänner med syskonrespekt när han skrev en artikel när vi spelade mot Örebro. Han klargjorde att jag fällde en motståndare i eget straffområde, vilket resulterade i straff. Sant! Det hade räckt han hade inte behövt klargöra att det var ett korrekt domslut. Domaren var lesbisk! Det är inte jag!


Carl Göransson

Har inte så mycket att säga på. Den UNT-reporter som är finast att titta på efter en förlust.


Håkan Lundh

Min favorit! Hockeyreporter som ibland fick vikariera som reporter för Bälinge dam. Med honom kände jag mig trygg. Varje gång han skulle skriva om matchen så gjorde jag mål! Min lilla maskot! Hade UNT månat om mig mer så hade de skickat han oftare. Då hade jag vunnit skytteligan.


//Goldfish





 
 
Ingen bild

Snyggo

18 januari 2008 09:16

Jag tycker Legue är rolig som åtminstone skriver och tycker till. Men du kan ha rätt i att Carl är snyggast, vad nu det spelar för roll i detta sammanhang...

 
Ingen bild

Maria

18 januari 2008 11:29

Kan tänka mig att man tycker Legue är rolig så länge han inte gör sig rolig på ens bekostnad. =) Att Carl är snyggast spelar eg. ingen roll alls i detta sammanhang. Hade liksom inget annat att skriva om honom. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards