Direktlänk till inlägg 3 januari 2008

Jag - ett riktigt ljushuvud

Av Maria Thuré - 3 januari 2008 20:43

Okej. Jag har kommit hem från jobbet och min hjärna fortsätter att briljera. Har fått ett par jättefina ljusstakar i koppar av farmor i julklapp som jag monterade upp i hallen. Övervägde länge för det är ju så onödigt att göra märken i väggen om jag sklle ändra mig. Sagt och gjort. Jag spikade upp dem.


Tänkte göra lite mysstämning i lägenheten och tände dem. Vad händer? Jo! Mysstämningen spolieras av ett frenetiskt tjutande. Brandlarmet. Anna Maria Josefina Goldfish Thuré har placerat ljusen exakt under brandlarmet. Hur genomtänkt var egentligen det? Eftersom jag har ganska högt i tak så hann väl hela bostadsrättsföreningen utrymma sina lägenheter innan jag hann 1. hämta en pall 2. Blåsa ut ljusen 3. Slå med en handduk under brandlarmet så det sluta låta.


Så nu har jag ett problem. Ska jag flytta position på ljushållarna och lämna två fina hål i väggen? Eller ska jag låta dem sitta kvar och aldrig tända dem utan enbart ha dem där för syns skull? Vi kan väl vara överrens om att  om jag väljer ha kvar dem måste köpa nya ljus. För hur snyggt är det med en svart veke. Se bilden -->


//Goldfish



 
 
Ingen bild

Manne

4 januari 2008 01:33

Du ser inte ett större gods eller gård utan veken bränd oavsett om ljusen någonsin kommer tändas eller inte. Man tänder ALLTID veken så den blir svart. Nu kommer jaginte ihåg varför, men det har något med skrock och övernaturligt att göra. ;O)

 
Ingen bild

Maria

4 januari 2008 15:02

Jasså! Där ser man. Då kanske det inte var så korkat iaf. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards