Direktlänk till inlägg 2 januari 2008

Tankar efter Piteå

Av Maria Thuré - 2 januari 2008 20:55

Mona berätta en historia om en Piteåbo i England. Den har vi roat oss åt hela resan. Är därför tvungen att blogga den. Varnar dock för dålig humor. För er som inte vet det så har norrlänningar en tendens att sätta bokstaven O före och konstruera nya ord. Har de inte handlat så har de ohandlat. Historien som följer här sägs vara sann.


En piteåbo var tvungen att gå på toaletten på en pub i England. Det var inget problem för honom att gå in på toaletten. Det stod ju faktiskt IN på dörren. Tiden gick och piteåbons sällskap började fundera var han tagit vägen. Det visade sig att han stod kvar på toaletten. Han kunde inte gå ut. Det stod ju O-ut (out) på dörren.


Att detta är sant kan vi intyga. Dock verkar norrländska tjejer ha svårare med detta. Toakön var otroligt lång på festen. Jag och Mona var dock snabba ut. Som Mona sa. Vi tolkar ju O-ut (Out) Som att vi är inne. Det vill säga coola.


Nu när jag är hemma från Piteå så måste vardagen börja igen. Måste ta tag i maratonträningen. Jag uppmätte maxpuls bara av att sätta på mig pulsklockan. Blomman sa på vägen hem att en veckas träning är spolierad efter en fylla. Åh vad bra tänkte jag för jag träna inget förra veckan. Då infomerade hon mig att det är kommande veckas träning som inte ger något. Innebär det att jag kan vila en vecka till?


//Goldfish



 
 
Niklas

Niklas

2 januari 2008 23:05

Jag försökte faktiskt ta reda på lite mer om det där med alkohol och träning för ett tag sedan. Och som den gentleman jag är så kan jag dela med mig lite som jag fick veta:-)

Du "förstör" inte en träningsvecka med en ordentlig fylla, tänk på en som tränar hårt varje vecka och en som inte gör det. Båda tar sig en rejäl fylla varje helg. Vem är mest vältränad? Den förra. Men din prestation försämras såklart en del av alkohol och du ska helst vila iaf två dagar efter en fylla. Det fick jag höra av en tjej som läser kost- och idrottsvetenskap.

Så, du slipper nog inte träna den här veckan... själv laddar jag för fullt på en 60(!?)-mils löptur;-)

http://niklasjakobsson.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

3 januari 2008 22:25

Bara för det så var jag tvungen att snöra på mig löparskorna idag och springa i typ snöstorm. Du är verkligen en gentleman. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards