Direktlänk till inlägg 10 januari 2008

Konsekvenserna av maratonsträning

Av Maria Thuré - 10 januari 2008 21:32

Detta som ni kommer se här är sensationellt. Kanske inte lika stort som nakenbilder på Babben men nästan. Finns det något mer osexigt än fötter? Svar nej! Och mina fötter är lika oattraktivt för en kille som att kyssa en tjej med snus eller äckligt läppglans.


Detta kommer innebära att jag får lägga ner jakten på topplaceringarna i listan av Uppsalas populäraste tjejsinglar. Men det är det värt. Jag vill visa att jag inte är någon prinsessa vars  enda träningen är på BJs dansgolv. Jag vill visa att jag verkligen går in för detta att klara av Maraton. Jag går in för det ungefär lika mycket som att bli full på juldagen. Dvs 100%.


Jag vill visa för de nu 24 medlemmarna som joinat min grupp på fb att jag kämpar. Speciellt för Manne som lägger ner sin själ på att hitta medlemmar. Hon är min nya coach. Hoppas hon inte är så dyr bara. Jag har lovat spara en medlems kilometer till den sista kilometern på själva loppet och det kan jag ju lova.


24 medlemmar har gått med sedan gruppen startades. Igår och idag sammanlagt så har jag sprungit 14 km. Resultatet blev detta. Se på min fot --> Men en liten fjärt blåsa ska inte få stoppa mig i jakten på kilometrarna. För er som inte har tillgång till ett förstoringsglas så kan jag hjälpa er på traven. Kolla efter ngt rött på lilltån. Blånageln är en veteranskada från min fotbollskarriär.


//Goldfish



 
 
Ingen bild

Manne

10 januari 2008 23:04

heja heja!

Bra kämpat!!
Fler medlemmar lär de bli my dear!

O du kallar det där för en blåsa? Jadu...du skall nog springa liiiiite till för att kunna prata blåsor på fötterna, men en bra ansats! verkligen!
hur ser ditt träningsschema ut inför loppet??
Kram!

 
Ingen bild

Maria

11 januari 2008 09:12

Shit vilken grym coach jag har hittat! Den bästa! Synd bara att du kommer nehöva gå på mammaledighet.

Här coachen kommer en länk till träningsprogrammet:
http://www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Pro_ID=3&Ph_ID=1&Rac_ID=124
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards