Alla inlägg under februari 2008

Av Maria Thuré - 2 februari 2008 13:30

Jag har fått ett hemlig meddelande i brevlådan. Jag ska tydligen iväg på ett hemligt äventyr på lördag. Hade jag börjat arbeta som socionom så kanske jag hade oroat mig och funderat på att skaffa hemligt nummer och adress. Men än så länge så tror jag inte jag har hunnit samla på mig några arga klienter.


Tror snarare att det är mina kära vänner Mona och Johanna som hade en liten tråkig fredagskväll igår. Ni ser brevet här på bilden.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 2 februari 2008 09:22

Jag är 23 år. Nyutexaminerad socionom med fast anställning. Jag fick alltså jobbet! Livet leker. Bara en liten detalj. Singel. För att inte haka upp mig på den lilla detaljen så måste jag intala mig själv om hur skönt det är att vara singel.


Fördelar med att vara singel


Jag slipper onödiga kostnader som inköp av rakhyvlar innebär. Jag kan vara så hårig att jag behöver använda shampoo på kroppen istället för tvål. De enda som kommer störa sig på det är tanterna i duschrummet på friskis. Det kan jag bjuda på.


Jag kan bre ut mig i min dubbelsäng hur mycket som helst utan att konkurreras ut av en andra part.


Jag kan ha på hur mycket hallonsylt på min dagliga havregrynsgröt till frukost utan att någon ska kommentera att det kan få konsekvenser för mina tänder eller vikt.  


Jag kan utan eftertanke tacka ja till att besöka Jossi i Linköping och bjudas på hur många drinkar som helst av elitseriehockeyspelare utan dåligt samvete för någon kille som är hemma och väntar.


Jag slipper tråkiga familjemiddagar med svärföräldrar. Där det enda målet är att promota sig själv för att vara den svärdottern som får den bästa julklappen.


Ikväll ska jag ut på krogen och ragga! =)


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards