Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Maria Thuré - 22 februari 2008 17:34

Idag bjöd Robban på Thaikyckling. Hade jag inte kommit hem från jobbet och sett alla kastruller och andra redskap så skulle jag ha gissat att han beställt den från en restaurang. Det var supergott.


Och inte bara jättegott. Det var mat till helt kompani. Robban är inte så van att laga mat. Så han valde att koka upp ett helt uncle bens paket ris. (Dvs till minst 8 personer). Han tyckte det såg så lite ut. Jag har nu matlådor till hela nästa vecka. Dessutom har han gjort sig känd nere på min Konsumbutik då han fick springa ner och köpa ingredienser vid tre tillfällen.


Tilläggas ska även att Robban inte hann ner till stan idag. Denna matlagning tog hela dagen. Det är stort!


Han kommenterade just att han är ett kap. Han är inte beroende av någonting (precis slutat snusa). Han kan slå ihop en veranda och nu även laga mat (dvs en middag som tar hela dagen att göra =) )


//Goldfish

Av Maria Thuré - 22 februari 2008 06:59

Igår valla jag runt en Piteåbo ner till stan. Vilken utmaning. Kanske inte som att gå med en stor dagisgrupp i Uppsala men nästintill.


När vi hade gått 200 meter så kom vi fram till det första rödljuset. Robban var närmast stolpen med knappen (där man trycker för att det ska bli grönt). Vi båda stannade vid rödljuset. Jag avvaktade för att se om Piteåpojken skulle trycka på knappen. Det gick 5 sekunder. 10 sekunder. Efter ca. 15 sekunder fick jag be honom trycka. Annars hade vi stått kvar där än idag.


Han ursäktade sig med att man bara går i Piteå. Det är ingen bra idé Uppsala. Då kan Slottet ersättas av Akademiska Sjukhuset i den guidade turen.


Fortsättning följer..

Ovido - Quiz & Flashcards