Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Maria Thuré - 3 februari 2008 18:56

Johanna berättade följande igår på förfesten. Detta är en sk. true story. Vilka personerna är vet jag inte.


En kille stod femton minuter innan krogstängning med en tjej som han raggat upp vid garderoben. Plötsligt inser att han har 15 minuter på sig att förbättra sin prestation och han säger:

"Vänta här! Jag ska bara se om jag kan få något bättre".


Jag önskar att historien var slut här och att vi kunde konstatera att killen var ett svin. Jag önskar att vi även kunde konstatera att tjejen hade girl power. Problemet var bara att när killen kom tillbaka utan en ny tjej i släptåg 15 minuter senare så stod tjejen kvar och väntade på honom.


Cia sa:

"Hon kanske trodde han sa: vänta jag ska bara gå och hämta Petter".

Jag ber till gud att det var så för annars undrar jag verkligen var samhället är på väg?!?


Och den tjejen måste vara ett praktexempel på hur lågt man kan sjunka.Tur att man är en guldfisk. Guldfiskar sjunker inte. En död fisk åker med strömmen. Men en levande guldfisk simmar mot strömmen.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 3 februari 2008 17:35

Imorse när jag vaknade och kollade på mina händer så hade jag rött nagellack. Jag är inte direkt nagellackstjejen och absolut inte röda nagellackstjejen. Ett tag trodde jag att jag hamnat i en ny kropp. Men sen mindes jag att jag på födelsedagsfesten igår hos Cia fick för mig att måla mina naglar röda. Ganska märkligt beteende på en födelsedagsfest kan jag tänka så här i efterhand. Men efter ett antal glas vin igår så kändes det fullt normalt.


Egentligen borde jag blogga om min irritation över garderobsköerna igår när jag skulle hem från BJ och taxichaufförer som råkar glömma taxametern. Jag försökte med att min rutt hem brukar kosta 60 kronor. Taxichauffören gick inte på det, men så sgs det ju också att vi i Sverige har de mest välutbildade taxichaufförer. 


Detta ointressanta är det enda som kommer ur mig idag. Jag har fullt sjå att koncentrear mig på att vara bakistrött. Tänkte fortsätta fokusera på det nu.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards