Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Maria Thuré - 8 februari 2008 17:13

Det är inte så kul att fylla år när man bor ensam. Ingen väcker en med födelsedagstårta på sängen. Tur att man har sådana kära vänner som ringer och sms:ar. Tack allihopa! Speciellt du Mona som skickade detta 06.47


God morgon min älskade vän! O grattis på födelsedagen! Hela 25 år! Jag kommer till dig senast vid 20-tiden skulle jag tro. Ha en fin dag! Kram kram!


Mona och jag spenderar en hel del tid med varandra. Så mycket tid att folk brukar fråga mig var Mona är när jag går själv på stan. När hon skulle fylla i ett mejl från mig för att visa hur väl hon känner mig så fyllde hon i ögonfärg brun på mig. En felskrivning som fick mig att tveka på vår vänskap. Det tog lång tid för oss att bygga upp vår tilit igen.


Och med dagens sms så är vi på ruta ett igen. Jag blir 24 inte 25. Hoppas jag får ett presentkort hos en vänskapsrådgivare. Det kan Mona och jag behöva efter denna felskrivning då åldern börjar bli känsligt .


Jag har alltid sagt att jag ska bli mamma tidigt typ vid 23. Det sprack idag. Funderade ett tag på att kidnappa ett barn igår för att nå mitt mål. Men nu blev det inte så. Det blev sådant himla skriveri om den där lilla flickan Madelen. Och jag orkar inte ha en massa journalisters ringandes hit. Nu får jag istället roa mig med mina kusinbarn som snart invaderar min lägenhet för att käka chokladbollar.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards