Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Maria Thuré - 5 februari 2008 20:50

Det går väldigt snabbt just nu. I fredags fick jag besked om att jag fått jobb. Idag är det tisdag kväll och jag har gjort två arbetsdagar. Min hjärna hänger inte riktigt med. Men jag börjar förstå att jag övergått från att vara en oseriös socionomstudent som gör av med sina csn-pengar på krogbesök till en seriös arbetskvinna som gör av med sin första lön på följande:


* Cocktailtomater

Helt sjukt! Jag sitter och väntar på min favoritserie House småätandes på cocktailtomater. Ett ganska klart arbetskvinnebeteende. För bara en vecka sedan satt jag snaskande i soffan på en påse Karamellkungen.


*Bakingredienser

Jag fyller hela 24 år på fredag. Som student var det accepterat att ha kalas hemma hos mamma och pappa. Dvs. mamma bakade de sju sorters kakor som serverades. På fredag blir kalaset hemma hos mig. Tills på fredag ska jag baka. Men aldrig att jag gör sju sorter. Någon begränsning i förändringen får det lov att vara.


*Kaffe

Trot eller ej men jag har börjat dricka kaffe. Kände att jag låg bättre till i löneförhandlingen om jag tackade ja till kafffe.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards