Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Maria Thuré - 18 februari 2008 20:46

Mina nya kollegor är nu klara.


Mannen som blev utvald har arbetat inom kommunen i 25 år. Han klev alltså in på Uppsala kommuns kontor samtidigt som jag simmade runt som en spermie.


När jag satt och slogs i sandlådan om att få den röda spaden så satt han med stor sannolikhet och förde diskussioner på sandlådenivå i fikarummet.


När jag blev elevrådsordförande blev han avdelningens fackansvarige.


Jag börjar inse att när han går i pension så har jag 32 år kvar tills jag får rensa rabatten på dagtid.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 18 februari 2008 18:29

Jag har blivit en sådan här riktig arbetskvinna som ska vara nåbar hela dagarna. Dvs jag springer runt som en tönt med headset i öronen. Detta har resulterat i flera missade samtal då mina öron verkar vara helt annorlunda än den typiska människans. De vill verkligen inte sitta kvar.


Det värsta är när jag i samma sekund som jag svarar tappar plupparna från öronen. Då jag med all min kraft får skrika.

"Hej hej! Vänta lite jag måste bara sätta i headsetet".


Det jag saknar i min socionomutbildning är 5 poäng i headset användning. Jag kan alltså vara lite svår att få tag på just nu men framåt semestertiderna så hoppas jag att jag fått den kunskap som krävs och kunna svara snabbt.


 //Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards