Alla inlägg den 26 februari 2008

Av Maria Thuré - 26 februari 2008 21:27

Är ganska trött på maratonträning just nu. Jag har nu kommit halvvägs i det löpprogram jag följer. Är trött på att nöta ut mina löpskor varv efter varv runt grönområdet i Fålhagen. Är trött på att se mig själv i spegeln på Friskis när jag kämpar på löpbandet. Är trött på att min puls blir en allmän angelägenhet när den kommer upp på alla andras löpband. Känns som ett slag i ansiktet när jag läser följande i mitt horoskop:


Du behöver röra på dig. Satsa på vattengymnastik eller någon lagsport om du vill komma i bättre form.


Jag fyller genast in vattengymnastik och ex. fotboll på måndagar och onsdagar i min almanacka. Måndag och onsdag är mina enda träningslediga dagar. Känns som speciellt vattengymnastiken kommer öka mina chanser att ta mig runt maran på Stockholms gator i slutet av maj.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards