Alla inlägg den 19 februari 2008

Av Maria Thuré - 19 februari 2008 22:54

Janne Josefsson släng dig i väggen. Uppsala Nya Tidning har börjat en ny satsning - grävande journalistik..


Detta är taget från UNT:


En spelare saknas på isen - och det är inte vem som helst som lyser med sin frånvaro.
Den självklara frågan lyder: var är Andreas Eskhult?
- Han är lite krasslig, men han tränade i går, berättar Mattias Wiberg, som sitter i båset och väntar på att få en skridsko slipad.
 

Jag ringer hem till familjen Eskhult, frågar efter den krasslige. Vill såklart veta hur allvarligt ställt det är med Siriusmittfältaren inför Matchen.
- Han tränar, blir svaret från fru Eskhult.
- Det gör han inte alls det, säger jag.
Så frågan kvarstår: var är Andreas Eskhult?


Jag har spelat ett antal år i allsvenskan med fru Eskhult. Undra hur många tankar hon hann tänka innan hon fick reda på att han låg inne i omklädningsrummet och blev masserad.


Men i vilket fall som helst så är det ett lysande exempel på grävande journalistik. Varför kolla med tränaren eller fler spelare (som befinner sig på samma plats som reportern) var Andreas är? Det är ju helt onödigt när man kan visa sin ambitiösa sida och ringa hans fru. Tippar på att reportern Carl Göransson snart ska löneförhandla. Nu vet inte bara hans chef utan även alla hans läsare att han har talangen att bli vår nya Janne Josefsson.


//Goldfish
Av Maria Thuré - 19 februari 2008 19:35

Igår tvättade jag mitt hår. Typ en hel balsamflaska gick åt trots detta blev jag lika svettig som innan duschningen pga att försöka borsta ur alla tovorna i mitt blöta hår.


Ett besök hos frisören idag blev därför nödvändigt. Med skakig röst sa jag åt Paulina (min frisör).

"Gör vad du vill, bara det blir kort".

Kändes typ som hon klippte av någon vital del av mig när jag såg hur håret damp ner i golvet. Jag började undra vad jag hade gett mig in på.


Då glider hon fram. Frisörpraktikanten.

"Oj! Ska ni klippa mycket?".

Det var just det jag inte behövde höra just då. Hade lust att kasta ur mig något om hennes oviktiga roll som frisörpraktikant och kritisera hennes enda viktiga syssla som praktikant. Typ..

"Oj här har du missat att sopa upp två hårstrån".


Min röst bar dock inte.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 19 februari 2008 18:41

Min ena kollega frågade idag min andra kollega på fikarasten om hans nya glasögon var aggressiva.


Jag höll på att sätta kaffet i halsen.


Jag hade hört talas om progressiva, men aggresiva glasögon?! Vad gör de hoppar på fulare och mindre glasögon?


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards