Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Maria Thuré - 14 februari 2008 22:39

Min bror ch hans familj var hemma och firade mig idag. Jag lekte den K-märkta leken "åka flygplan" med Hilma drygt sex månader. Jag låg i soffan och höll upp henne med raklånga armar. En ganska farlig lek visade det sig.


I handen hade Hilma en TV-dosa. En dosa som hon tappade precis under mitt öga, vilket ömmar rätt rejält just nu. Finns en risk att jag vaknar upp med ett blåöga imorgon.


Känns väl sådär andra arbetsveckan på en arbetsplats som kryllar av socionomer. Kan läsa tankarna hos mina kollegor..


Oj oj! Stackars tjej! Hon måste ha blivit misshandlad av sin kille.


Oj! Oj! Stackars tjej! Hon måste vara deprimerad och självdestruktiv pga sitt kärleksliv. Hon mår så dåligt att hon måste ha dunkat huvudet i väggen på alla hjärtans dag.


Och så kommer jag komma med den riktiga förklaringen.. Då kommer ju alla tänka..


Aha! Bortförklaringar ett starkt tecken på misshandel.


//Goldfish







Av Maria Thuré - 14 februari 2008 08:54

Samtal mellan min pappa och mig igår.


P: Jag har köpt en ny mobil.


M: Jaha? Har din gått sönder? Det var ju inte så längesen du köpte den.


P: Nej. men laddaren gick sönder.


M: Jaha?! Då kunde du ju bara köpt en laddare.


P: ..men jag fick ju en laddare när jag köpte mobilen.


M: Köpte du en exakt likadan mobil..


P: Ja.


För pappa var det tydligen omöjligt att se att man enbart kunde köpa en laddare. Han jämförde det med att köpa enbart kulglass av en glassförsäljare men att inte ta struten eller bägaren.


Min brorsa lär iaf vara nöjd men en ny mobil utan laddare.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards