Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Maria Thuré - 15 februari 2008 14:13

Dagens kommentar från en ungdom...

 "Jaha.. vilket land kommer du ifrån då?"


Först undra jag om jag var brun. Men så kolla jag på mina armar och konstaterade att jag var vitare än ett vitt A4-ark. Jag måste antagligen prata brytande.


Mina kollegor tyckte det var jättebra. Nu uppfyller jag två minioritetsgrupper på arbetsmarknaden: ungdomar och personer med annan etnisk tillhörighet.


//Goldfish 




Av Maria Thuré - 15 februari 2008 07:00

Är man i behov av att få blickar som utstrålar medkänsla och empati, då ska man gå ut och fika med en tjejkompis på alla hjärtans dag.


Jag och Cia var och fika igår. Vi fick typ klättra över och krypa under alla blombuketter som alla kärlekfulla par hade gett varandra på fiket. Jag försökte utstråla känslan "min man är en mycket framgångsrik man som just idag är på affärsresa. Han kommer kompensera mig när han kommer hem, men just nu går jag och fikar med min väninna".


Genom att utläsa vad de andra cafégästerna tänkte så tror jag inte mitt kroppspråk speglade den känslan. De gäster som inte antog att jag och Cia var lesbiska såg ut att tänka.


Men stackars singlar! Så ensamma att de inte orkar vara hemma på alla hjärtans dag utan måste gå ut och fika med en kompis.


Säger bara en sak så skönt att det är ett helt år till alla hjärtans dag nästa gång. Vilken onödig dag.


//Goldfish


Ovido - Quiz & Flashcards