Direktlänk till inlägg 29 oktober 2007

Bingolotto - pensionärsaktivitet

Av Maria Thuré - 29 oktober 2007 08:38

Igår var jag ganska bakisseg hela dagen. Hade med mig två fulla IKEA-kassar med smutstvätt till Gimo som jag tvättade under gårdagen. I övrigt bidrog jag inte med speciellt mycket till världen.


Mamma och pappa hade köpt bingolotter, så jag spelade faktiskt bingolotto för första gången på kanske 8 år. Och där har det hänt grejer. De har nämligen gjort bingolotterna inbrottssäkra. Vi var ju lite orutinerade så vi började öppna dem precis när ettans spel skulle köra igång. Mamma var så ivrig så hon delade bingolotten i två. Vilket innebar att hon fick lappa ihop den med tejp sen. Vi vann ingenting. Pappa är så rolig. Så fort han får tre i rad eller fyra i rad så ska han högt berätta det. Medan jag och mamma kanske har suttit med det sedan flera nummerdragningar tidigare. Han är verkligen som ett litet barn när han får en bingolott i sin hand.


Mitt i bingolotto kom pappa drivandes med en chipspåse som han visade upp och sa: "Nästa fest så kanske ni ska sikta in er på att äta sådant här snacks istället. Ni verkar ju ha lite problem mad att använda micron".


IFK Göteborg vannSM-guld igår. På TV4 sporten intervjuvade de deras husmor. Hon hade lagat en riktig festmåltid - pyttipanna. Hahaa! Det tycker jag är ganska roligt, man spelar en hel säsong, kämpar och sliter och vinner SM-guld. Då steker föreningen ihop pyttipanna. Har svårt att se ett av Stockhomslagen fira ett SM-guld på samma vis. En stockholmskille skulle säkert kunna se det som en bristande organisation och byta lag pga den anledningen.


Var så trött igår när jag kom hem. Jag hade tänkt att bädda rent. Så på fm innan jag åkte så hade jag slängt sängkläderna i tvätten. När jag kom hem så var jag så trött att jag somnade utan att ha satt på nya. Det var nog en ganska komisk syn en utslagen partyprinsessa sovandes i täcken och kuddar utan sängkläder. Dessutom med en överhängande os av brända popcorn.


Apropå sängkläder så måste jag berätta. När jag i början av tonåren spelade med Gimo damlag så skulle vi på träningsläger. På lappen stod det då ta med sängkläder. En tjej hade inte förstått detta utan enbart tagit med nattlinne. Haahaa! Vi kallar henne Särken numera.


Nu ska jag plugga litegrann sedan kl 13.00 ska jag genomföra min första intervju till C-uppsatsen. Det ska bli spännande.


//Goldfish



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards