Alla inlägg den 25 oktober 2007

Av Maria Thuré - 25 oktober 2007 18:35

Ibland - men väldigt sällan så extraknäcker jag som barnflicka. Det var en som jag träffade under mitt arbete på kommunen som undrade om jag kunde tänka mig att hjälpa henne och hennes man med hennes barn ibland när de inte kunde få ihop sina scheman. Jag ställde upp. Så idag hämtade jag en 3-årig tjej på hennes skola. Hon går nämligen i skola - liten och lär heter det. Var så gulligt när ett helt gäng med småbarn ramlade ut ur dörren med ryggsäckar på ryggen. Det såg ut som förkrympta elever. Så under tidiga kvällen har jag byggt hus. Javisst! Jag har byggt hus med Duplo. Och jag kan säga att jag blev totalbrädad av denna lilla 3-åring. Hon var helt klart byggledare på bygget. Jag fick nöja mig med att leta reda på rätt färg på legot.


Linda Sembrant min kompis har tilldelats årets spelare av Sveriges Elit domar dam. Grattis Linda! Jag tror iaf det är ett pris man vill ha?


Nu blir det TV-kväll.


//Goldfish





Av Maria Thuré - 25 oktober 2007 11:00

Har varit uppe och pluggat nu några timmar. Har gjort klart de uppgifter som tillhör metodkursen. Känns skönt!


Nu ska jag dock beskriva diagnoskriterierna för Aspergers syndrom. Ska traggla igenom en engelsk bok med vetenskaplig text. Känns ungefär som jag ska bestiga Mount Everest. Jga har iaf mkt självförtoende med mig i bagaget av min handledare som sa efter hon läst min kunskapsöversikt: "Maria! Det verkar som du har väldigt lätt att läsa engelsk litteratur". Jag skrattade inombords och gladde mig över att hon iaf inte hitttat hit till min blogg och tagit del av mina eneglska grodor. Jag är ju värdelös på engelska. Det ligger i min släkt. Jag fasar lite för englandsresan med familjen. Pappa som gillar korv och mos kommer säkert i anda med den där roliga historien be om en "hot dog with moose". Han kommer garanterad bli förvånad om han serveras älg.


Nu ska jag läsa på fram till lunch.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards