Alla inlägg den 27 oktober 2007

Av Maria Thuré - 27 oktober 2007 17:30

Nu sitter jag här i lägenheten. Har ätit en stor tallrik pasta. Jag är nyduschad. Jag har fixat håret. Lagt grunden för sminket. Sist men inte minst har jag klätt på mig kvällens outfit. Jag hatar att fixa mig i ordning. Det är så jobbigt, men nu är det gjort. Det är helt lugnt här nu - lugnet före stormen. Snart kommer dem eliten. Eliten på att festa vill säga.


Kylen är riggad. Mestadels med vin. Jag har ställt undan en vispgräddespray som jag har i kylen. Finns en risk att tjejerna går lös på den efter några vinglass. Visst det kanske skulle vara kul för stunden men jag tror inte jag skulle uppskatta det imorgon.


Kacey mötte upp oss idag på stan i Sthlm. Hon fråga sig också hur Sam kunde vara kvar i Idol. "Vem röstar på honom eg. små 14-åriga flickor eller medelålders män"? (Hon sa det givetvis på engelska eftersom hon är amerikan. Jag sonar er från en översättning). Hennes pojkvän spelar i superettan. De gick tydligen upp i allsvenskan idag. Det var skoj! Sirius förlorade så kommer dem killarna ut på krogen så lär väl inte stämningen bli alltför hög. Jag ska inte kommentera deras match isf.


Kom på en sak, man ställer ju om klockan idag. Innebär det att jag får en timme längre på krogen?


//Goldfish

Av Maria Thuré - 27 oktober 2007 15:13

Kom precis hem från Stockholmo! Jag handlade nada! Så stolt! Jag förstår ärligt talat inte hur folk orkar bo i Stockholm. När man går på stan så känns det ju som man är en packad sill. Apropå packad så är det, det jag ska bli idag.


Ikväll kommer Christina (polisstuderande), Mona och Sempan hit. Dessutom så kommer förmodligen Cia och hennes kompis. Stackars mina grannar. Min lägenhet har blivit en fritidsgård för äldre personer. Vi ska förfesta för att sedan åka ner på BJ. Jag ska strax göra en riktigt pastarätt så jag har en bra grund att jobba på. Mona och Sempan kommer säkerligen spela in en film på toaletten en sk. toarulle. Det brukar dem göra. Den senaste de gjorde var på Kräftskivan på Torsholmen. Jag är ledsen men dessa filmer visas enbart för den inre kretsen. Idag blir det version fem tror jag.


Tror det blir mycket folk ute idag. Är less på folk efetr dagens stockholmstripp. Men det brukar ju gå lättare när man är lite förfriskad.


Mona har gett mig ett nytt smeknamn - Doris. Ni vet fisken i hitta Nemo som glömmer saker hela tiden. Kan tänkas att hon är en guldfisk. Jag har glömt vad hon är.


//Goldfish



Av Maria Thuré - 27 oktober 2007 08:29

Klockan är halv nio en lördag! Jag har bultat på mig militärkläderna och är beredd för strid. Jag och Mo ska till Stockholm och shoppa tillsammans med en stor del av Sveriges befolkning. Vi är beredda med vassa armbågar för att ta oss fram.


Jag har lovat mig själv att inte shoppa, att isf enbart använda presentkort jag har. Vi får väl se hur det blir med den saken.


//Goldfish




Ovido - Quiz & Flashcards