Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Maria Thuré - 13 oktober 2007 10:57

Idag blir detta nog sista bloggen. Fullspeckad dag idag. Har sprungit en vända här på morgonen. För att spara tid så skippade jag löpbandet på Friskis och sprang här i Fålhagen istället. Den rundan runt den gröna plätten vid Fålhagens IP är så tråkig, man ser hela vändan man ska springa framför sig.


Sprang ner på Konsum en vända för att handla ingredienser till middagen som jag ska göra ikväll. Det blir lax. Hade fått ettt recept av farmor som blev gott när farmor tillagade det. Det skulle innehålla färsk ingefära. Hade ingen aning om hur det såg ut så jag fick fråga.


Det märks att man har blivit rutinerad partytjej. Jag köpte till och med fanta Tropic. Inte för att grogga på utan för att ha imorgon när jag vaknar bakis. De senaste gångerna jag druckit har jag blivit så j-a törstig dan efter. På natten har jag drömt att jag sitter mitt i öknen och ser en preem mack framför mig som jag aldrig kommer fram till. Jag analyserar det till att jag inte haft någon god dricka hemma att släcka törsten med. Och att ta sig ner för mina trappor är ju typ som att vandra i öknen.


Ska snart ner på stan för att göra Mona sällskap. Hon skulle shoppa lite. Jag ska enbart vara smakråd. Sen ska vi iväg och kolla på Sirius innebandy. Jag är nog inte så intresserad av själva sporten utan det finns en del snygga killar i det laget som är fina att kolla på =).


Ska stanna till på Vaksala torg. Cia som jobbar med att få ungdomar att sluta ta droger ska stå där och dela ut kondomer med sitt jobb. Observera att mitt enda ärende där är att hälsa på Cia. Jag gav henne ett gott råd att när hon delar ut dem så ska hon kolla på killarnas händer för att ge rätt storlek. Cia berättade igår att när hon och hennes unga kollega var till apoteket och handlade 1000 kondomer så hade de samtidigt köpt huvudvärkstabletter. Det var en ung kille i kassan som blev jättestressad. Då Cias kollega sa till henne för att stressa upp killen ytterligare.

-"Shit vilken tur att vi fick tag på den där sitsamminuten resan till Kos". Det tyckte jag var roligt. Killstackarn lämnade väl in sin avskedsansökan samma dag.


//Goldfish







Av Maria Thuré - 13 oktober 2007 08:30

Då var det helg igen. Gårdagen var jättetrevlig. Cia hade gjort jättegod mat och vi fick till och med efterrätt. Hel suveränt!


På Idol däremot finns det en hel del brister. Vem är stylisten på Idol? Och hur kan hon få behålla sitt jobb?


Andreas - han var klädd som han skulle gå på begravning. Helt i svart. Hans sångprestation var väl helt ok! Tror han drar in en hel del röster från den äldre delen av tittarna.


Patricia - som Mona sa. Det ser ut som hon hade dragit på sig något som man sytt ihop på syslöjden på 10 minuter. Hon hade heller ingen BH under vilket kan ha haft en betydelse för att hon blev utröstad, för hon var absolut inte sämst igår.


Amanda - Hon är skum. Jag avgudade henne under uttagningen. Jag kan inte mycket om musik men det lät ju bara falskt igår när hon sjöng. Dessutom är hon segare än en 100 årig tant när hon ska bevara frågorna. Klänningen hon bar var dock helt okej.


Evelina - Sjöng bra. Men vafan kan de klä på henne något annat än ett tält varje gång. Hon har alltid vida byxor.


Marie - Sångmässigt ständigt stabil, man är aldrig orolig att det ska komma en falsk ton från henne. Men vafan. Hon såg ut som en pirat som skulle gå på party.


Gathania - Hennes röst försvann i låten. Kläderna passade dock låten, men hennes annars så små ögon hade de sminkat ännu mindre. Varför?


Daniel - Tråkiga kläder. Bra framträdande. Retar sig på hans små ticsrörelser med handen. Uppmaning: Ta av honom kaptensbinden.


Sam - Snälla kan inte karl bara harkla sig eller slopa whiskeyn. Är tröt på hans hesa röst, låter inte naturligt. Och så fantasilös klädsel ett vitt linne och ett par byxor som gjorde hans rörelser ännu stelare.


Kristoffer - Klart bäst igår. Vilka ögon!


Mattias - Sockersöt!


Nu ska jag ta tag i dagen!



//Goldfish





Ovido - Quiz & Flashcards