Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av Maria Thuré - 14 oktober 2007 21:43

Var ut till Gimo och åt familjemiddag vid 17.00 Hade nog stannat hemma om det inte vore för att jag skulle få träffa Hilma. Min brors lilla dotter. Jag hade inte sett henne på jättelänge. Det första hon gör är att lägga en spya på mig. Jag tror hon gillar mig! =)


Tog bussen till Gimo eftersom jag var lite rund om fötterna igår. Det regnade och jag ställde mig under ett litet tak. Då kommer någon smal uppiffad tjej och tränger ut mig så att jag får stå utanför taket. Blev så sur. Jag önskar jag vore tuffare i såna lägen och skulle våga säga till. Bara för att jag kunde klä mig i regnjacka efter vädret så skulle väl inte hon få fördel att stå under tak.


Efter det så åkte jag och hämtade Mona och vi begav oss till mitt ex. Stefan för att låna en dvd. Vi satt kvar där och småpratade lite och drack Cola. Han hade köpt nya fondtapeter som han skulle sätta upp. Jag påminde honom när han skulle hjälpa pappa att tapetsera min gamla lägenhet. Min pappa hade tydligen höga tankar om honom. =) Stefan fick  enbart tapetsera den lilla delen över fönstret. För där var det väl ingen som skulle se om det blev dåligt.


Vi kollade på den nya Beck filmen. Tyvärr så strulade filmen och vi fick inte se slutet. Men den delen av filmen vi såg - den var bra. =)


Mitt gamla lag Bälinge mötte AIK idag. Min kompis Kacey White som spelat halva säsongen i Bälinge gjorde det enda målet. Trots att det blev förlust för "mitt" lag så är jag glad för Kaceys skull!


Usch har skrivkramp. Kommer inte på något vettigt att skriva!


//Goldfish

Av Maria Thuré - 14 oktober 2007 13:02

Jaha! Då har jag diskat undan allt sen igår, jag har bäddat sängen, duschat borstat tänderna och tom använt tandtråd. Jag har ringt Mona och gjort den obligatoriska summeringen av kvällen. (Önskar att jag skulle kunna vara så privat att jag skulle kunna skildra hela vårt samtal men det kan jag inte). Dessutom kom vi gemensamt på att vi under förfesten var in på pampers hemsida och tänkte skicka ett väntar du barn paket till en gemensam vän. Fatta vad kul det skulle vara att se minen på den kompisen när han mottog paketet eftersom han så vitt vi vet inte väntar barn. Det brast dock på att man skulle uppge personnr.


Jag klättrar nästan på väggarna. Kort sagt kan man säga att jag inte är så speciellt bakis.


Det finns tre kategorier av att vara bakis:


1. Sängliggande bakis. Den värsta sorten av de alla. Man mår skit och världen snurrar fortfarande när man vaknar på morgonen och man måste sätta ner benet i golvet för att få det att sluta snurra. Man lämnar bara sängen för att hämta lite vatten (det är det enda man får i sig) och nödvändiga toalettbesök. Man har en hink bredvid sig om man skulle behöva kräkas. Man får mer och mer ångest ju längre dan går och i takt med att minnesluckorna börjar öppna sig. Framåt 18.00 snåret beställer man en pizza som levereras direkt till dörren. Man tänker: Jag ska aldrig mer dricka!


2. Soffliggande bakis. Man går upp på morgonen och det snurrar. Sängen får vara obäddad hela dagen och man äter litegrann men det är svårt. Kroppen orkar inga större ansträngningar än att kolla på TV i soffan. Man duschar kring 16.00 när man börjar må lite bättre. Drar på sig mjukisdressen och återgår till soffan fortfarande lite svart under ögonen från mascaran som man inte orkat tvätta bort ordentligt.


3. Gående bakis. Man vaknar på morgonen och äter frukost som vanligt. Man bäddar sängen, duschar, borstar tänderna. Är lite suddig i huvudet men mår inte illa.


Jag tror alla känner igen dessa faser. Idag tillhör jag kategori tre. Det är så skönt och idag hade jag bara planerat att vara bakis så allt jag får gjort blir som en extra bonus. Så nu undrar jag bara vad jag ska göra för jag kan ju inte sitta hemma hela dagen.


En korrigering från den förra bloggen - det var fyra i rad vi spelade inte tre i rad. =)


//Goldfish

Av Maria Thuré - 14 oktober 2007 11:33

Vaknade ganska nyss. Fösröker få i mig en satsumas. Har redan druckit fantan. Mona spädde nämligen ut sitt vin med den igår för att få det drickbart. Så det var inte jätte mkt kvar. På grund av mitt bakis tillstånd så varnar jag för ev. felskrivningar i denna blogg.


Är jättenöjd med kvällen. Jag och Mona åt middag och satt och drack. Fast vi typ har pratat om allt så känns det som vi alltid har saker att prata om. Runt 23.00 drog vi ner till BJ. Som vanligt är det mindre kö i den "vanliga" kön än VIP-kön. (Märkligt ställe det där Birger Jarl). Så vi bara sprang in. Det säger lite om vilket folk som går dit också som trots att det är tomt i den valiga kön väljer att ställa sig i VIP-kön för att visa deras status. Är inte själva poängen med VIP att man ska komma in snabbare? Cia sammanstrålade med oss på BJ. Det var skoj!


Som vanligt swischade kvällen bara förbi. Det blev mycket dans och till och med lite spelande. En killkompis hade märkligt nog med sig ett tre i rad spel som vi spelade. Jag kammade hem vinsten trots mitt alkoholintag. Det levde jag på hela kvällen. Efteråt samlade vi ihop ett gäng till McDonalds som vanligt. Inget hångel eller några skandaler. Dessutom är jag så nöjd att jag inte fyllemessade eller fylleringde några av de killarna som man så gärna vill göra det till. Pluspoäng till mig!


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards