Alla inlägg den 17 oktober 2007

Av Maria Thuré - 17 oktober 2007 22:33

Jag och Mona var som sagt på O´learys och kollade på landskampen. Lite orutinerat så hade vi inte bokat bord, men Erik som jobbar där fixa fram två klappstolar så vi kunde sätta oss i ett hörn.


Man får inte ha koncentrationssvårigheter när man ser en match på O´learys. Ljudnivån är hög och servitriser springer framför än hela tiden. Har inte riktigt samma problem hemma i min lägenhet.


4 frågor som väckts under kvällen:

Kan någon träna snabba fötter med Hansson? Han ser så tung ut och är inte så snabb på sidledsförlyttningar.

Har Hansson rest sig än efter vurpan i samband med Nordirlands mål?


Är det för att Kyle Lafferty ser så hemskt läskig ut som han fick göra mål på Sverige? Känner att jag kommer få svårt att sova inatt när jag vet att den mannen för tillfället befinner sig på svenska mark inte långt från Uppsala.


Hade Källströms frispark gått in om han inte flyttat fram bollen 1 dm? Orutinerat!


Eftersom matchen inte var så underhållande så roade sig jag och Mona med att diskutera Johan Mjällbys frisyr. Som Mona så klockrent sa: "han måste ju få betalt efter hur många dagar han behåller den där frisyren". Jag kan inte mer än att hålla med. Och fylla i att han förmodligen väntar på att Lejnkungen sätts upp som musikal i Stockholm. Då måste ju han vara det främsta alternativet till huvudrollen.


Underhållningsvärdet när Robin Paulsson imiterar Zlatan är så mycket högre än Zlatans prestation på planen idag.


Jag kan sammanfatta kvällen med att det var mer spännande att cykla hem utan framlyse än att se själva matchen. Matchen blev ett skönt sömnpiller att gå och lägga sig efter.


//Goldfish





Av Maria Thuré - 17 oktober 2007 14:47

Klockan 06.30 bar det iväg till jobbet imorse. Och shit vad denna dag har varit strulig. Det har varit felskrivna fakturor kors och tvärs som jag har behövt kreditera. Jag har fått ringt försäkringsbolag och kolla varför de inte har betalat. Jag är inte rädd för så mycket. Jag har spindelfobi men nu kan jag även lägga till  handläggare på försäkringsbolag på min "att var rädd för lista". Shit vad otrevliga de är. Hur hittar bolagen denna otrevliga personal? Skriver de det som önskad egenskap på deras annonser?


Apropå felskrivna fakturor så har min pappa dyslexi light. Han har svårt att se när han skriver fel. Vilket har inneburit att vi inte har en enda kund som heter Leif på Mälby Glas. Utan de heter alltid Lief. Detta ser pappa aldrig. Likaså när vi fakturerar försäkringsbolagen så är det vissa gånger företagskunder betalar hela momsen och då skriver vi. O.BS MOMSEN DEBITERAS KUNDEN. Jag kan säga att det har hänt att pappa har skrivit O.B.S MOSEN DEBITERAS KUNDEN.


Dessutom har jag under denna dag frågat mig hur svårt det kan vara att uppge fakturanummer när man betalar in sina räkningar. Idag har jag bland annat letat igenom vårt register efter lagningar 506 kr. Ja och på ett glasmästeri så är väl den vanligaste tjänsten folk köper just lagningar. Så jag har haft lite att göra idag.


Ska bli skönt att se landskampen på O´learys ikväll!


//Goldfish




Ovido - Quiz & Flashcards