Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Maria Thuré - 18 oktober 2007 18:07

Kom hem från spinningen för en stund sen. Äntligen en friskisledare som vågar pressa på lite. Alla andra ledare är så himla "Åh vad bra jobbat, vad duktiga ni är". Denna tjej jag hade idag på spinningen var lite mer militärinspirerad och pressade oss hela tiden. "Kom igen nu ökar vi! Lite till kan vi!". Helt i min smak. Måste försöka pricka in hennes pass vid fler tillfällen.


Jag tänkte på en sak idag. Visst nu kan alla se vad jag pysslar med om dagarna pga min blogg. Men om man bortser från det. Som idag har jag inte gjort speciellt mkt. Ändå skulle någon lätt kunna kartlägga min dag om jag skulle försvinna. Jag lämnade tillbaka en bok på stadsbiblioteket som var registrerad i mitt namn. Jag lånade böcker på ILU-biblioteket med mitt lånekort. Jag handlade med mitt kreditkort och använde mitt ICA-kort. På gymmet drog jag mitt gymkort. Ni förstår poängen. Det kan ju inte vara alltför svårt för poliser att kartlägga brottslingar idag. Men iofs kriminella är väl inte så dumma att de går på biblioteket och om de gör det så använder de nog inte sitt eget bibliotekskort. Samtidigt så handlar de förmodligen med sina kontanter som de rånat från banken. Och de är förmodligen inte intresserade av att dra ICA-kortet för att få sina bonus och vuxenpoäng. I den kriminella världen så ger nog det snarare minuseffekt på vuxenpoängslistan.


Jag ska luncha med Julius imorgon. Han ringde för en stund sen. Han hade varit med sitt lag och kört gokart. Förmodligen ville väl ledarstaben att de stackars almtunakillarna skulle få något annat att tänka på än hockey eftersom det gott så tungt för dem. Julius lag hade vunnit och han hade fått bästa tiden. Tror han bara försöker impa på mig. För jag åkte bil med honom en gång och jag är ledsen att jag är hård i orden. Men han var kass. Om han talar sanning så undrar jag hur dåliga resten av laget är? Shit! Det är bäst att hålla sig inne.


Mona skulle komma förbi efter jobbet en sväng!


//Goldfish



 


Av Maria Thuré - 18 oktober 2007 14:46

Nu har jag pluggat några timmar och känner att jag fått så mycket gjort att jag kan unna mig en bloggpaus.  


För drygt en månad sen så fixa jag ICA-kort. Jag hade nämligen hört att det inte bara skulle ge bonuspoäng på ICA utan även vuxenpoäng. Sagt och gjort. Kortet har nu legat och samlat damm i plånboken eftersom jag har Konsum bara runt hörnet.  När jag stannade på Kvarnen idag så fick jag dock använda kortet för första gången. Som vilken annan debutant som helst så var jag tvungen att fråga om jag skulle dra kortet själv eller om kassörskan skulle göra det! Nu vet jag iaf hur man gör.


Bokade nyss ett spinningpass kl. 16.00 Måste cykla bort de tre dammsugarna som ligger och skramlar i min mage.


Händer inte så mycket spännande i ens liv när man sitter hemma och pluggar. Den största händelsen idag var att en gammal gymnasiekompis ringde och ville få lite information om socionomutbildningen som han funderade på att gå. Jag intog glatt rollen som studievägledare och berättade de väsentligaste delarna enligt mig. I Stockholm så vet dem inte vad studentpartyliv är. Under mina snart 3,5 år så har jag inte varit på en enda studentfest. Studiekraven är väldigt låga. Är man disciplinerad så skulle man säkert kunna arbeta heltid kombinerat med studierna.  Jag undrar om han fick en positiv bild av utbildningen?


//Goldfish

Av Maria Thuré - 18 oktober 2007 10:14

När man skriver C-uppsats så blir man familjär med alla bibliotek i Uppsala. Istället för en pubrunda, så tog jag imorse en biblioteksrunda. Var förbi stadsbiblioteket och återlämnade en bok samt var iväg till ILU för att låna några.


Stannade till på Kvarnen för att handla lite på hemvägen. Skulle även in på apoteket en sväng. Jag kom till Apoteket 09.45 och de öppnade 10.00 och håll i er! Pensionärerna hade redan strukturerat upp en kö utanför apoteket då. De måste ju försäkra sig om att de blir expiderade först eftersom de har så himla mycket annat för sig på dagarna.


Willys finns ju inte på Kvarnen så jag kunde inte köpa mina "pluggkakor" köpte istället ett paket dammsugare. Få se hur många sådana som går åt idag.


Nu måste jag sätta fart med studierna!


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards