Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av Maria Thuré - 19 oktober 2007 22:44

Hemma från bowlingen! Vi spelade i Östhammar. Bortaplan för mig som tidigare bara spelat i Uppsala. Börja första serien skitdåligt. Blev så förbannad att jag bara ville lämna in de fula bowlingskorna och gå hem.  Efter jag spelat in mig på den nya planen. Samt fått en uppvärmningsserie (jag är ju gammal i jämförelse med dessa tjejer) så tog jag mig i kragen och gjorde en bra andra serie på 168 poäng. Ett resultat som innebar att jag segrade med den bästa serien. (För mina vänner som inte tror mig så skrev jag ut resultatet på papper). Vår bana vann även totalt lagtävlingen! Detta innebar att jag vann fem trisslotter. Jag såg en vision om att stå på tv4 morgon och skrapa fram miljoner. Men jag vann inte ens 25 spänn. Det skulle vara så coolt att få stå där och uttrycka det som en gammal gubbe gjorde när han var där: "Vafan skulle jag hit och göra. De här pengarna var jag ju för fan redan garanterad!" Nu har jag vunnit i bowling i Gimo dam. Mitt nästa mål nu är att få uttrycka det gubben gjorde på tv4 morgon.


Efter så käka vi pizza. Jag beställde en Hawaii. Tyvärr så blev den med banan på. Jag förstår inte hur någon kan äta banan på pizza. Banan ska inte vara varm. Banan ska ätas på fruktstunder på dagis inte sena fredagskvällar. Då kan man unna sig något godare. Jag kunde dock ta denna pizzabesvikelse bra. Vågar dock inte tänka på hur det gått om bowlingen gått dåligt.


Gathania åkte ur Idol. Hon är så vacker men hon är ju lika charmig som en filmjölk. Hon skulle lika gärna kunna uppträda med en påse över huvudet och det skulle ge samma resultat.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 19 oktober 2007 14:47

Friskisbesöket gick bra! Så skönt att gyma på fredagsmorgnar då det är så lite folk på gymet. Dock kan jag inte förstå varför de placerat löpbanden precis intill fönstren. Att jag väljer att gå på gym och springa är just därför jag vill undvika publik. Inte att jag vill vara visningsobjekt för Friskis. Dessutom så kan jag säga att jag på löpband inte är speciellt tilltalande. Jag springer mest och fokuserar på att inte ramla av bandet. Det är ingen bra reklam.


Lunchen med Julius gick bra. Han är rolig och lättsam. Han förklarade att hans civilstånd på Almtunas hemsida är: Flickvän Maria. Hahaa! Det tyckte jag var roligt! Det var hans andretränare (numera förste tränare) som lagt in det för han visste att vi träffades och han kände tydligen min pappa. Uppsalalän är för litet. Så jag är tydligen inte singel längre. Hahaa! Julius berättade vidare om hans lagkamrat som varit tillsammans med sin tjej i fem år. Där hade lagledaren skrivit in flickvän typ ibland. För det är tydligen struligt mellan dem ibland. Den tjejen tyckte inte det var så kul. Rolig tränare iaf som tar saken i egna händer när grabbarna inte kan bestämma sig!


Ska iväg och bowla med Gimodam idag. Jag spelade höstsäsongen med dem. De hade mycket skador och var nära att åka ur. Så de ringde och frågade om jag kunde ställa upp för min moderklubb. Det gjorde jag och nu ska jag alltså på bowling ikväll. Är en ledargestalt för de yngre tjejerna i Gimodam så jag måste försöka hålla lugnet om det går dåligt. Jag är ju en sån dålig tävlingsmänniska. Min familj vill inte spela spel med mig längre. Mitt mål är iaf att inte slå sönder någon fönsterruta. Blir så pinsamt för pappa då som måste dit och laga den.


Mellanlandade en sväng innan bowlingen i Gimo. Mamma hade ledig dag idag. Hon plockade ner massa barnkläder från när Jimmy och jag var små. Shit va hippt klädd jag var när jag var liten. Kläderna man använde då är ju populära nu igen. Mamma sa lite käckt. Vissa av de här kläderna ska jag tvätta och spara tills du får barn. Great mamma! Det är bara ett problem det behövs en tjej och kille för att skaffa barn. Just nu har jag bara en pojkvän nerskrivet på en hemsida. Så det finns lite och jobba med. Det tar nog så lång tid att kläderna går ur modet igen. Fast det är klart det kanske tar så lång tid att modet kommer tillbaka ytterligare en sväng.


//Goldfish


Av Maria Thuré - 19 oktober 2007 09:14

Vaknade här på morgonen och slog givetvis på datorn. På lite halvdåligt humör. Jag har nämligen en jättesöt röd prinsesstol som jag har ärvt av min gammelfarmor. Jag drömde inatt att någon försökte ta den från min lägenhet. Irritationen över det hänger fortfarande över mig.


Hade fått ett meddelande på facebook av Cia. Hennes Piteågäng bjöd på nyårsfest. Så här löd meddelandet:


Nyårsfester är ett spektakel som alltid kommer lika oväntat varje år. Man ska laga fin mat, helst dyr mat som man aldrig äter annars, efter ett år tillsammans med mamma Scan. Och sen på kvällen förväntas man elda upp pengar med de där fyrverkerierna som är så läskigt dyra. Man står där med en barrande gran och vet egentligen ingenting om och med vilka man ska skåla in det nya året. Som singel är den ständiga frågan om man kommer få hångla på tolvslaget, som par handlar det mest om att se sådär löjligt kära ut och lova varandra evig kärlek hela nästa år.

Men för att undvika ovanstående beslutsångest tänkte jag därför erbjuda er en helhetslösning där ni inte behöver lyfta ett finger. Ett helt fantastiskt erbjudande! Allt ni behöver gör är att ta med er en välstruken skrud i galaklass och bege er till Piteå.


Just nu lockar detta erbjudande ganska mycket. Jag mejlade dock tillbaka och frågade om hon kan garantera att jag får hångla med hennes otroligt snygga killkompis på tolvslaget. Har inte fått något svar än. Det kan påverka mitt beslut avsevärt.


Nu ska jag cykla till gymmet.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards