Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av Maria Thuré - 20 oktober 2007 17:56

Blev ingen innebandy. När inte min bror kunde följa med och hålla mig i handen så vågade jag inte. Han tyckte dock jag kunde gå själv. Men inga av mina två kusiner som också spelar där skulle gå så då blev det inget. Eftersom ingen av mitt eget kött och blod kunde skydda mig från fula tacklingar så valde jag livet före träning.


Följde med pappa ut till vår sommarstuga som ligger ute på en ö. Det var riktigt kallt att åka båt idag. Vi åkte dit för att stänga av vattnet. I vanliga fall är det mitt struprör som jag brukar fyll apå med alkohol. Men denna lördag blev det istället alla vattenrör som vi tömde på vatten och fyllde med rödsprit så inte det skulle frysa. Mycket hälsosammare. Jag fick i uppgift att ta ner stegen från bryggan så inte isen kommer och tar den.


Det är så härlig mentalitet på sjön. Så fort man åker förbi en båt oavsett om man känner igen den eller inte så hejar man. Där behöver man aldrig fundera över om man bryter mot några sociala koder om man hejar på denna person. Man hejar på alla! Tycker vi ska ta med det in till storstan också. Skulle jag heja på varje cyklist jag möter när jag cyklar i Uppsala så skulle jag snabbt bli klassificerad som dum i huvudet.



//Goldfish

Av Maria Thuré - 20 oktober 2007 10:46

Sov kvar i Gimo efter bowlingen igår. Vaknade strax efter åtta av att mamma och pappa klampade med sina hälar i golvet på övervåningen. Förstår inte vad det är med föräldrar som inte förstår att deras barn även fast de passerat 20 år är i behov av ett visst antal timmar sömn. Svårt att somna om när man tror att taket ska ramla över än vid varje steg de tar på övervåningen.


Mamma och jag var iväg på marknaden som är i Gimo idag. I vart och vartannat lotteristånd stod det släktingar och bekanta som man var tvungen att köpa lotter av. Otursstimmet från gårdagens trisskrap fortsatte. Ingen vinst. Dock fick jag lite gott marknadsgodis av mamma.


Min bror och hans kompisar startade förra säsongen ett innebandylag. Ingen hade tidigare utövat sporten, men många av spelarna har varit duktiga hockey och fotbollsspelare. Så när man tittar på dem är det väldigt underhållande för dem kan inte riktigt innebandyns regelbok. Som jag håller med om är töntig i många fall. En hel del roliga dialoger med domaren brukar ske under dessa matcher. Idag tänkte jag träna med dem. Men brorsan verkar ha fått förhinder och då vågar jag inte åka upp själv. Dessutom är det väl förenat med livsfara att träna med dem. Helt plötsligt kan de ju få för sig att dra en hocketackling mot innebandysargen och då kan man säga att de som väger typ 30 kg mer än mig skulle göra pannkaka av mig. Så vi får se vad som händer. Ska ringa bror nu och höra hur det blir.


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards