Direktlänk till inlägg 28 oktober 2007

Rökskadad lägenhet

Av Maria Thuré - 28 oktober 2007 11:53

Wow! Vilken kväll! Förfesten blev kanon förutom ett litet smärre misstag. En påse micropopcorn poppades på 15 min i micron vilket resulterade i en rökskadad lägenhet. När vi anlände till BJ var vi sällskapet som ett gäng vandrande brända popcorn. Osen lade sig som en tät dimma över Bj. Vi gjorde ingen obemärkt att vi anlänt. Jag kan garantera att lägenheten luktar fortfarande liksom hela min garderob, så känner ni en brända popcorn lukt några veckor framöver så är det bara jag som är på antågande. Är dock glad att alla lägenheter i föreningen står kvar. Kunde ju ha varit värre.


På taxin ner till Bj så råkade jag slå fel pinkod på min mobil vid tre tillfällen. Mobilen lade alltså av, men man vill ju inte bli störd när man är på krogen.


Kvällen på BJ bara svischade förbi. Jag sprang mest omkring. Hade faktiskt inte så kul på själva utestället. Som vanligt börjar det roliga på efterföljande McDonalds besök. Tror jag ska börja gå ut vid 03.00 snåret framöver så jag enbart kan sikta in mig på bakisätandet. Linda Sembrant träffade en Irländare med 14 syskon som hon givetvis frågade:

"Is all your hole sisters and brothers". (Översättningär alla helssykon?)


Som vanligt var vi högljuddast på McDonalds. Är väl bara en tidsfråga innan vi portas där. Efter det så styrdes det upp en efterfest hos mig med ett gäng Sirius killar och mina vänner som var på förfesten. Christina stackarn låg hemma och sov när vi ramlade in och satte på musiken på högsta volym. (Jag ska åka till Gimo idag. Är rädd att jag ska få en brevbomb av mina grannar som ogillar hög musik på nätterna. När jag tar mig ner för trapphuset så ska jag ta på mig en rånarluva så ingen ser att det är jag).

Det var trevligt vi satt och pratade mycket Siriuskillar. De killarna är nu kartlagda. Vid 7.00 (6.00 vid flyttad tid) gick vi och lade oss. Jag som värdinna fick ligga på soffan, då Christina och Linda belägrade min säng. Linda skulle upp och jobba sen. Jag avundas inte henne idag. Håller typ på att somna vid tangentbordet nu. Har sovit dryga 3 timmar sen tog arbetet som saneringsarbetare vid.


//Goldfish





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards