Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

Idol

Av Maria Thuré - 26 oktober 2007 22:01

För två veckor sedan bestämde jag och Mona att vi skulle bojkotta Idol! Idag hade vi Idolkväll. Inget vi skäms för. Vi ser det som att vi inte är speciellt långsinta.


Så här Idolpausen måste jag passa på att kommentera kvällens program. Tv4 har i veckan nollrasism tema. I mitt vardagsrum var det endast Mona som följde dagens tema. Hon gör inga skillnader - hon åt alla popcornen, svarta som vita. Jag måste erkänna att jag segregerade dem svarta popcornen. Det var endast dem vita jag åt. Vilket Mona givetvis kommenterade.


Tillbaka till Idol. Inledningsvis började jag fundera om tjejerna i kvällens program hade missförstått och var på väg till en begravning. Alla var svartklädda. Andreas var dock som vanligt klädd som han skulle iväg på Gudstjänst. Typ ett barndop eller något. Där säkert alla mor- och farföräldrar skulle digga honom skarpt. Dessutom är han spontan som ett barn.


Kvällens mest lysande stjärna var Marie Picasso. Hon är så bra. Man kan vara så lugn när hon ska sjunga man vet att hon alltid levererar.


Men snälla kan någon ta bort Sam från programmet. Han sjunger som han har ont i halsen. Han ser ut som han lider. Kör ut han med bår om han inte lämnar programmet självmant.


Daniel sjöng min favoritlåt och jag hade så höga förväntningar. Juryn hyllade honom. Jag tyckte dock inte han sjöng med någon känsla. Han vann dock säkerligen en hel del röster på att prata om sin pappas död. Kan även vara därför juryns negetiva utlåtande uteblev.


Jag gillade Evelina ikväll. Det kan vara för att hon liknades med Kicki Danielsson och jag gillar ju schlager. Hon behöver dock tona ner sig i intervjuerna. I övrigt visade hon bra vibrationer!


Christoffer gjorde sin egen version av the Ark. Jag tror jag föredrar hans version. Det kan iofs vara för att han trollbinder mig med sina ögon.


Mattias kommer jag knappt ihåg. Det säger väl det mesta.


Det spelar ingen roll att jag tycker Amanda inte är bra. Alla gillar henne skarpt iaf. Kan tv4 skicka henne på mediaträning. Genast. Tjejen förstår inte Jihdes frågor. Hon svarar på ngt helt annat varje gång.


Jag tror Sam och Evelina hänger löst idag.


//Goldfish








 
 
Ingen bild

Manne

27 oktober 2007 03:23

Hahahahaaaaa...Andreas...på väg till gudstjänst..shiiit, det var SÅ exakt right on target!!
och jag håller med dig om resten också!
sam den dåren pajade en av de bästa låtarna ever, han sjabblade bort texten till och med. Skändade låten! O Daniel "ikväll är jag inte kapten" ämen, gimme a fucking breake alltså...
Jag gillade Evelina i början, men är hon bara jobbig och ettrig som en turboråtta, skönt att hon åkte, Sam next. Marie Picasso är härlig!

Kram på sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards