Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

Nyårsinbjudan

Av Maria Thuré - 19 oktober 2007 09:14

Vaknade här på morgonen och slog givetvis på datorn. På lite halvdåligt humör. Jag har nämligen en jättesöt röd prinsesstol som jag har ärvt av min gammelfarmor. Jag drömde inatt att någon försökte ta den från min lägenhet. Irritationen över det hänger fortfarande över mig.


Hade fått ett meddelande på facebook av Cia. Hennes Piteågäng bjöd på nyårsfest. Så här löd meddelandet:


Nyårsfester är ett spektakel som alltid kommer lika oväntat varje år. Man ska laga fin mat, helst dyr mat som man aldrig äter annars, efter ett år tillsammans med mamma Scan. Och sen på kvällen förväntas man elda upp pengar med de där fyrverkerierna som är så läskigt dyra. Man står där med en barrande gran och vet egentligen ingenting om och med vilka man ska skåla in det nya året. Som singel är den ständiga frågan om man kommer få hångla på tolvslaget, som par handlar det mest om att se sådär löjligt kära ut och lova varandra evig kärlek hela nästa år.

Men för att undvika ovanstående beslutsångest tänkte jag därför erbjuda er en helhetslösning där ni inte behöver lyfta ett finger. Ett helt fantastiskt erbjudande! Allt ni behöver gör är att ta med er en välstruken skrud i galaklass och bege er till Piteå.


Just nu lockar detta erbjudande ganska mycket. Jag mejlade dock tillbaka och frågade om hon kan garantera att jag får hångla med hennes otroligt snygga killkompis på tolvslaget. Har inte fått något svar än. Det kan påverka mitt beslut avsevärt.


Nu ska jag cykla till gymmet.


//Goldfish

 
 
Biggan

Biggan

19 oktober 2007 09:28

Visst är det hemskt när man inser att det bara var en mardröm - men att den ändå inte riktigt släpper taget..?
Du verkar ha mycket att se fram emot - MEN om du nu inte får hångla med "killkompisen" (på nyår...) - åk dit i alla fall!Drömprinsen kanske du ännu inte känner - men han kan vara där!Han kanske inte ens skulle vara där - men for dit av en slump?!

http://biggans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

19 oktober 2007 15:10

Jag tror jag ska lyssna på ditt råd Biggan och bege mig till Piteå på nyår. Och hittar jag min drömprins så ska jag tacka dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards