Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Stötte på roomservice gänget

Av Maria Thuré - 16 oktober 2007 16:49

Har varit till skolan i Stockholm idag.  Jag promenerar alltid till och från skolan när jag kommer till Sthlm. I början följde jag slaviskt Sveavägen från centralen till socialhögskolan som ligger vid Norrtull. Jag litar inte riktigt på mitt lokalsinne. Det tog väl två år innan jag börja våga snedda in lite på mindre gator.


Jag tror en högre makt försöker säga mig något idag.. Antingen att jag borde renovera min lägenhet eller att jag snart kommer träffa min livs kärlek - en hantverkare. För när jag promenerade från skolan så mötte jag först hantverkaren från programmet Bygglov. För en lantis som mig där de största kändisarna man mött de i Gimo som ägde ICA, Lyktan eller Gimo Järn så det är en stor happening för mig att se en TV-kändis. När jag sedan sneddar av Sveavägen in på nån liten gata så ser jag Roomservice bilen där Gotlänningen står och packar in målarfärg i bilen. Jag var så nära så jag skulle kunna ha nypt honom i rumpan. Jag har alltid tyckt att han är så charmig och nu steg han ju ytterligare i ens ögon när han faktiskt åker och köper färgen själv. Johanna min kompis som är i USA nu kommer bli så sotis. Hon gillar roomservice. Ångra mig nu att jag inte fråga efter autograf kunde ha blivit en fin överraskning för Johanna när hon kommer hem. Men då tror jag att de skulle ha förstått att jag var en lantis.


Redovisningen i skolan gick helt OK. Men jag blev aningens uppstressad när min gruppartner berättar att hon inte kunnat gå igenom det vi skulle ha för att hon låst sig ute. Hon är så rolig. Sedan när hon sätte sig och ska gå igenom det vi ska rediovisa tar hon upp ett par trasig glasögon där halva sidan fattas. Hon håller i dem och skrattar och säger att hon inte ser ordentligt utan glasögon och hon glömt de andra i biblioteket. Hon gav mig ett gott skratt. Jag kan säga att jag inte är ett dugg förvirrad i jämförelse med henne.


Hade planer att gå och kolla på Almtuna idag. Men Julius min kompis som spelar där lyckades inte få tag på fribiljetter. Och 100 spänn för att se en match i hockeyallsvenskan är det inte värt. men, men det blir nog fler ggr.


//Goldfish





 
 
Ingen bild

Manne

16 oktober 2007 20:04

Att du inte frågade efter en autograf åt din kompis. Det hade ju vart huuur sött som helst! Om jag skulle få George Clooneys autograf av en kompis så skulle jag hoppa högt eller vissa finska rally/formel 1 stjärnors. jag skiter i om de skulle tycka jag, stockholmspinglan, var lantis,. Jag vill haaaaaaaaaa!
Kul at höra att redovisningen gick bra. Din kamrat där verkar vara härligt orginell!! ;O)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards