Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Världens bästa Kristin 22 år!

Av Maria Thuré - 16 oktober 2007 08:18

Idag fyller min kompis Kristin 22 år. När hon flyttade till Gimo under högstadiet så bodde vi grannar. Vi lade en platta i rabatten så vi  snabbt kunde springa över till varandra utan att behöva gå runt staketet.

 

Jag är nästan 2 år äldre än henne. Ändå har hon alltid varit den tuffaste av oss. Hon åkte till England för att studera en kurs utomlands. Då träffade hon sin Adam från Australien. Sen dess har hon varit på flykt, ett beslut som det krävs mycket mod att ta. Hon flyttade till andra sidan jordklotet - Australien. (Själv flyttade jag hela 5 mil till Uppsala). Hon har köpt hus och förlovat sig. (Man kan säga att jag ligger några steg efter, och då talar jag inte i form av myrsteg). För tillfället är hon i England igen. Det är inte för att hon föredrar regn före icke ozonskyddade solstrålar. Utan för att hon inte får komma in i Australien eftersom hon varit där sitt år som hon haft visum för. Jag hälsade på henne där förra vintern. Jag åkte helt själv och mellanlandade helt ovetande i Bangkok. Jag försökte sitta kvar i flyget för jag hade ju sett Bangkok Hilton. Dock kom flygvärdinnan och sa åt mig att lämna planet. Då sprang jag med handbagaget i famnen till nästa gate. Jag var livrädd att någon skulle plantera något i min väska. Dock kan man undra om jag fick något i mig för jag var så kocko efter den långa resan så jag glömde mitt handbagage vid första säkerhetskontrollen. Det hade varit toppen att förlora hela reskassan innan man ens tagit sig ut från flygplatsen. Ett meddelande ropades ut på flygplatsen. Kan Miss Maria Thuré komma till receptionen  där hennes handbagage väntar på henne. Skämt åsido jag fick tillbaka den.

 

Åter till temat! Jag vill ägna världens bästa Kristin denna blogg på hennes födelsedag. Det var flera år sedan vi kunde fira den tillsammans och jag saknar dig massor! Hon är så trygg i sig själv och säger precis vad hon tycker och tänker. Skulle fler vara som henne så skulle det inte behöva bli så mycket missförstånd. Samtidigt om alla skulle prata så mycket som henne så skulle jag börja producera öronproppar. För det skulle de flesta då behöva använda. =)

 

Stort grattis Kickan! Saknar dig!

 

//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards