Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Avklarad middag utan fiasko

Av Maria Thuré - 15 oktober 2007 21:10

Japp då var man hemma igen. Mätt och belåten. Det serverades förrätt, varmrätt och efterrätt. Det stod så många glas på bordet så jag trodde nästan att jag lovat spela på glasen liksom Sandra Bullock gjorde när hon spelade agent och var med på miss Amerika tävlingen. Jag blir alltid osäker om det är inne eller utifrån man börjar när man tar besticken. Men tom den prövningen klarade jag. Så jag känner att jag samlat vuxenpoäng så det räcker för en hel månad ikväll. Dock har jag insett att jag snart måste lära mig dricka kaffe. Kände mig som ett litet barn när de fick gå en extra sväng och hämta en kopp te till mig. Där tappade jag väl ev. nån vuxenpoäng.


Men jag förstår inte riktigt det här med att hålla tal. Alla sitter och vill inget hellre än att få in kaffet och gå hem. Alltid är det då nån som klirrar i glaset och ska hålla tal. När jag gifter om jag någongång gör det så ska det definitivt vara talfritt.


Jag och Cia har startat en tävling. Vi är så j-a less på att vi har så få killkompisar. Så vi har startat en tävling där vi ska jaga killkompisar. Och Cia arbetar snabbt vill jag säga. Hon fick ett nummer av en kille i helgen och redan ikväll ska dem ut och ta en promenad.


Imorgon har jag en redovisning i skolan. Det ska nog gå bra. Jag är bara lite orolig för den jag ska redovisa med. Hon är hur rolig som helst och i 50 års åldern. Hon har haft studieuppehåll i nio år. Hon är ganska ostrukturerad och kan prata om vad som helst lite när som helst. Hon avbryter en mening mitt i för att påbörja nästa. Jag har en känsla av att hon kommer redovisa det som vi bestämt att jag skulle säga. Jag måste nog göra en reservplan. Eller förresten jag tror det kan vara många som har svårt att få en röd tråd i det hon säger så jag kanske kan ta det igen.


//Goldfish

 
 
Ingen bild

Manne

16 oktober 2007 00:19

Oh no...talfria bröllop är boring ju. et är ju alla de söta gulliga och roliga talen man kommer ihåg!! och de superduåer knäppa också. I love tal! Det är talen som gör att bröllopen skiljer sig från vanliga happenings jue!!! ;o)
Så klart du skall ha tal människa!!!!!!! man gifter sig baar en gång och de flesta av oss älskar att lyssna och oja sig över tal och talare.
ocvh det är retro och dricka the. Marianne dricker ju bara The och hon är ju supervuxen. ;o)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards