Direktlänk till inlägg 14 oktober 2007

Tre kategorier av att vara bakis

Av Maria Thuré - 14 oktober 2007 13:02

Jaha! Då har jag diskat undan allt sen igår, jag har bäddat sängen, duschat borstat tänderna och tom använt tandtråd. Jag har ringt Mona och gjort den obligatoriska summeringen av kvällen. (Önskar att jag skulle kunna vara så privat att jag skulle kunna skildra hela vårt samtal men det kan jag inte). Dessutom kom vi gemensamt på att vi under förfesten var in på pampers hemsida och tänkte skicka ett väntar du barn paket till en gemensam vän. Fatta vad kul det skulle vara att se minen på den kompisen när han mottog paketet eftersom han så vitt vi vet inte väntar barn. Det brast dock på att man skulle uppge personnr.


Jag klättrar nästan på väggarna. Kort sagt kan man säga att jag inte är så speciellt bakis.


Det finns tre kategorier av att vara bakis:


1. Sängliggande bakis. Den värsta sorten av de alla. Man mår skit och världen snurrar fortfarande när man vaknar på morgonen och man måste sätta ner benet i golvet för att få det att sluta snurra. Man lämnar bara sängen för att hämta lite vatten (det är det enda man får i sig) och nödvändiga toalettbesök. Man har en hink bredvid sig om man skulle behöva kräkas. Man får mer och mer ångest ju längre dan går och i takt med att minnesluckorna börjar öppna sig. Framåt 18.00 snåret beställer man en pizza som levereras direkt till dörren. Man tänker: Jag ska aldrig mer dricka!


2. Soffliggande bakis. Man går upp på morgonen och det snurrar. Sängen får vara obäddad hela dagen och man äter litegrann men det är svårt. Kroppen orkar inga större ansträngningar än att kolla på TV i soffan. Man duschar kring 16.00 när man börjar må lite bättre. Drar på sig mjukisdressen och återgår till soffan fortfarande lite svart under ögonen från mascaran som man inte orkat tvätta bort ordentligt.


3. Gående bakis. Man vaknar på morgonen och äter frukost som vanligt. Man bäddar sängen, duschar, borstar tänderna. Är lite suddig i huvudet men mår inte illa.


Jag tror alla känner igen dessa faser. Idag tillhör jag kategori tre. Det är så skönt och idag hade jag bara planerat att vara bakis så allt jag får gjort blir som en extra bonus. Så nu undrar jag bara vad jag ska göra för jag kan ju inte sitta hemma hela dagen.


En korrigering från den förra bloggen - det var fyra i rad vi spelade inte tre i rad. =)


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards