Direktlänk till inlägg 12 oktober 2007

Inte lätt att vara en guldfisk

Av Maria Thuré - 12 oktober 2007 14:32

Börjar bli lite trött på att skriva C-uppsats nu. Gillar inte det här att ha helt lediga dagar och så ska man själv lägga in pluggandet. Jag gillar att ha rutiner och struktur. Jag blir så mycket mer effektiv då.


Som imorse så vaknade och visste att jag egentligen skulle sitta hemma och slriva hela dagen. Det är så tråkigt! Så pratade jag med mamma i telefon och jag bestämde mig för att åka och luncha med henne, för hon hade bara två dagbarn idag på lunchen. Skönt att komma ut tänkte jag. Jag plockade ordning allt som jag skulle ha med mig och gick ner för två trappor. Kom på att jag glömt att ta med låneböckerna som skulle lämnas tillbaka. Går upp igen. Hämtar grejerna. Låser dörren går ner för en trappa och kommer på att soppåsen står kvar utanför dörren. Jag blir så trött på mig själv! Så här är det alltid! Springer fram och tillbaka minst en gång varje gång jag ska någonstanns. Är så trött på att vara en guldfisk! Skulle vilja ha en assistent!


Det var kul att luncha iaf. Idag stod lasagne på menyn. Är så mysigt med barn. Idag var det bara Timmy 5 och Engla 3 där. Engla är två äpplen hög och så bestämd. Hon kan få hela barngruppen att följa hennes vilja. Jag sa till mamma att hon kommer bli statsminister när hon blir stor. Då sa mamma att jag var exakt likadan och då ändrade jag mig raskt och sa att hon på sin höjd blir soc. tant då. Timmy har börjat på brottning. Häromdan fråga han mamma om han skulle visa ett nacksving på henne. Mamma avböjde vänligt men bestämt.


När jag klev av bussen på väg hem så hittade jag givetvis inte nycklarna hem. Trodde jag glömt dem i Gimo. Så jag tog upp telefonen och skulle ringa Mona som har extranycklarna då såg jag att hon ringt. Jag ringde upp. Hann inte ens säga nåt innan hon började gasta. "För det första måste jag säga att ni är helt dumma i huvudet!" "Va?" sa jag. Hon fortsatte: "Du och Johanna alltså. Jag har fått ett j-a brev om att jag gått vidare på jakten efter nästa stora musikalstjärna". Tystnad!

Jag började asgarva och skyllde ifrån mig på att det var Johannas idé och att jag inte var så delaktig. Jag sa bara vad hon skulle skriva. Så nu får vi se om Mona kommer åka på detta jippo. Det skulle ju vara askul.


Har hittat en jättebra bok som jag kan använda till mitt tidigare forskningsavsnitt på C-uppsatsen. Tyvärr är den på engelska. Jag är sämst på engelska. Bland annat har jag sagt till min amerikanska vän Kacey när hon frågade om hon skulle ha uppsatt eller utsläppt hår.


"I'll think you look better in a fairytail" Inte så lätt att skilja på ponytail och fairytail. Innebörden blir dock en helt annan.


Har även myntat ord som deadhead, när jag fick en grönsak på min tallrik som såg ut som en döskalle.


Så vi får se hur det går med denna uppsats.


//Goldfish



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards