Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

Frisörer - vilka terapeuter

Av Maria Thuré - 11 oktober 2007 14:41

Kom ganska nyss hem. Sitter och gnager på en morot. Eldoradokakorna är slut och jag behövde något innan potatisen är färdigkokt.


Fikat med Maja gick kanon! Min kompis Maja är lite småkändis pga av att hon är lesbisk och duktig damfotbollsmålvakt. (Det är ju inte en så vanlig kombination att vara lesbisk och damfotbollspelare så hon blev känd =). Hon har också bloggat fast i lite större forum än bloggagratis.se. Hon har bloggat i UNT och Expressen Uppsala. Shit vad bra det är med nationer. Vi åt frukostbuffé där för 30 kr. Helt suveränt. Vi hade mycket att diskutera. Bland annat diskuterade vi de svaga ekonomiska förutsättningar som finns för damfotbolsspelare idag. Det är tragiskt och så länge inte de förutsättningarna förbättras så kommer damfotbollen inte utvecklas så mycket mer tror jag. Efter att Maja beskrivit hennes ekonomiska läge som fotbollsspelare så lät jag henne bjuda mig på en chokladboll. Schysst va?!

När man hänger med Maja så finns alltid en liten risk att folk tror att man är lesbisk. Tro gärna det, för jag har inget emot lesbiska. Men jag är ledsen om jag gör någon besviken nu men jag är helt heterosexuell.


Var till frissan idag också. Då slog det mig. Vilket j-a jobb. De är verkligen 90% terapeuter och 10% frisörer. Min frisör Paulina är inte så talförd men grym på klippa, så jag brukar roa mig med att sitta och lyssna på de övriga frisörernas konversationer med sina kunder. Hjälp!! Vad folk öppnar sig om sina problem och hur dem snackar skit om gemensamma bekanta. Hur står man som friösr ut och hur lär man sig hålla isär vem skvallret kommer ifrån så man inte hamnar i pinsamma situationer.


Nu ska jag äta en sen lunch!


//Goldfish med nyklippt lugg


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards