Direktlänk till inlägg 9 oktober 2007

Facebook - vilket märkligt forum - men så underhållande

Av Maria Thuré - 9 oktober 2007 17:02

Nu är det färdigpluggat - skönt att få använda ett språk som inte behöver vara så vetenskapligt korrekt. Kan vid pluggdagens slut konstatera att det blev sex kakor idag. Känner att detta C-uppsats skrivande kan bli ekonmiskt kännbart för min csn-budget om jag ska fortsätta äta Eldoradokakor i denna fart. =)


Surfade in på facebook innan jag skrev detta inlägg. Vilket märkligt forum egentligen. Pang! Så har det blivit massor av personers inklusive min kvällshobby. Till och med min universitetslärare är medlem där. Brukar gå in på bloggsida som heter omy.se. Min kompis Cia skriver där. Där hade de ett inlägg om just facebook, där det konstaterats att man är "nobody" om man inte har mer än 200 vänner. Då kände jag att detta med facebook har gått för långt. Jag kom över den sk. dumgränsen 200 idag. Men jag kan ärligt stå för att ca. 50% av dessa personer skulle jag enbart prata med i onyktert tillstånd. Och utan något belägg för det så tror jag att det är så för dem flesta. Min kompis Maja är en helt underbar tjej som är trygg och har båda fötterna på jorden. Hon gick ur facebook för hon blev så trött på människor som lade till henne som hon knappt pratat med sen hon var 6 år och gick på Lekis. Heja Maja! Jag skulle följa ditt exempel om jag inte skulle tycka det var så fruktansvärt kul med facebook!


Dessutom som en bekant så lustigt hade skrivit på facebook. "Varför skickar alla teckningar till varandra som ser ut att vara målade av dagisbarn?".


Det enda postiva med facebook är väl att det konkurrerar ut skvallret. Nu kan man direkt bli informerad om när någon blivit singel. Nu kan alla själva se på deras bekanta när dem bokat in dejter med den killen eller tjejen genom "facebooks wallen".  Så djungeltelegrafen slipper gå igång.


En annan del av facebook är att man på måndagen kan se vilka som var på en förfest med nya bekanta under helgen. För genast har den personen ett femtal nya facebooksvänner.


Känns som att facebook blivit en vuxnare version av lunarstorm?!? Märkligt att något kan bli socialt accepterat när det bara går under ett annat namn än lunarstorm.


Kom bara ihåg! "Det är bättre med en riktig vän än 100 bekanta"!


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards