Direktlänk till inlägg 9 oktober 2007

Tidsfråga innan man blir portad på Friskis

Av Maria Thuré - 9 oktober 2007 14:16

Kom för en stund sen hem från spinningpasset på Friskis. Det var första gången jag var på spinning just där. Jag tycker det är lite jobbigt att gå på såna där grejer själv. Fotbollen oroade jag mig sällan för, för där visste jag ändå att jag KUNDE det jag skulle prestera. Men att spinna kräver så mycket av en. Man ska hela tiden försöka att se så fräch ut, får inte flåsa så högt, man måste vrida på motståndet så inte grannen tror att man är slö och man måste ställa sig ut i trean och tvåan samtidigt som alla andra gör det.


Jag hittade en perfekt plats - längst bak. Allt var frid och fröjd tills.. nyhetsuppläsaren på TV4 äntrade salen. Åh nej tänkte jag och kollade mig runt.. "bara han inte sätter sig på cykeln brevid mig". Jag har ju redan prestationsångest. Och mycket riktigt han satte sig bredvid mig. Jag började svettas redan innan uppvärmningen börjat. I vilket fall som helst så genomförde jag passet. Men så här i efterhand kan jag fråga mig vad som var jobbigast? Självaste passet eller mina tankar som hela tiden talade om för mig att om jag skulle göra något pinsamt nu så kommer jag inte bara bli utslängd från Friskis. Utan jag kommer även bli till allmänt åtlöje inför hela svenska folket när mitt friskisbesök kommer bli ett inslag på TV4 nyheterna. Alla mina nära och kära - ni kan vara lugna - jag gjorde inte bort mig.


Men jag har ändå en känsla av att jag inom snar framtid kommer bli portad på Friskis. Alla medelålders kvinnor kollar så konstigt på mig där. Som fotbollspelare har man av alla duschningar man genomfört i sitt liv - duschat med andra i kanske 80% av fallen. När man är så van att duscha med andra så  är man inte så noga att skyla sin kropp med en handuk när man tar sig genom omklädningsrummet till duschen. Men detta måste vara en oskriven regel på Friskis att man bör, för shit vad alla kollar snett på mig när jag springer runt utan kläder i omklädningsrummet. Om jag skulle ha hållt på och dra på mig en handuk varje gång jag var på väg in i en dusch så skulle jag sannolikt ha förlorat ett år i onödigt tidsspill. För det går ju så mycket snabbare att bara ta handuken i handen. Om det är någon Friskis besökare som läser detta så kan ni vara lugna. Fotbollstjejer kissar inte på varandra i duschen det är fotbolls- och hockeykillar som gör det.


Sprang även in på Claes Olsson på hemvägen och köpte ett headset så jag kan prata på skype med min kompis Kristin som för tillfället befinner sig i England. Det ska bli så skoj!


//Goldfish

 
 
Ingen bild

-

9 oktober 2007 15:22

det är väl ändå en oskriven "regel" över allt. Jag är fortfarande ung och jag tycker att man borde skyla sig i vissa fall. (Jag är ej religös och heller inte konservativ). Men man går ju inte runt i omklädningsrummet utan någonting. Det kan verkligen inte ta sådan lång tid att vira handuken runt, man kan hålla i handuken om man inte vil/har tid med att sätta fast den.

 
Ingen bild

Maria

9 oktober 2007 17:00

Kul att någon reagerar. Jag överdrev kanske något när det gäller mitt agerande i Friskis omklädningsrummet och tidsperspektivet på mitt agerande var mest tänkt som en rolig grej. Har förstått att många tycker det är stötande och kanske respektlöst, och självklart får man tycka det. Men varför ska man som tjej täcka sig i en miljö som är till för att byta om att duscha. Det är väl upp till var och en. Varför inte vara stolt och stå för hur man ser ut? Att titta snett på tjejer som vågar känns inte direkt 2000-talet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards