Direktlänk till inlägg 16 april 2008

Johanna och detaljer

Av Maria Thuré - 16 april 2008 18:08

Min kompis Johanna har verkligen sinne för detaljer. Hon arbetar med layout. Hon kan komma hem till mig vandra in i mitt nystädade sovrum där jag äntligen fått upp lampan i mitt skyhöga tak. Som min brorsa lite provisoriskt fixade när han var på besök. Då kan hon fälla följande kommentar.


 ”Du måste nog fixa sladdarna däruppe i taket. De står ut”.  

Jag kan inte låta bli att dra på smilbanden och se hur jag ringer min far eller bror som är så upptagna att de knappt hinner borsta tänderna och be de komma och gömma några elsladdar. Jag kan se hur pappa svarar.


 ”Hmm! Ja jag ska bara sätta upp listerna på kontoret som vi renoverade 2001 och fixa ena persiennen i köket som trasslat sen 2004 och markisen i TV-rummet som hänger snett” 


Skadat av mitt socionomyrke och ett lösningsfokuserat förhållningssätt där man enbart fokusera på det positiva så svarar jag Johanna:


 ”Sen har jag nystädat och lampan har ju faktiskt blivit uppsatt också..”  


Idag tänkte jag vara lite gullig och mejla henne. Då smög den sig fram igen, detaljförmågan.

 

”Du måste verkligen ändra apostrofen på ditt efternamn på mejlen. Det står mejl från Maria Thure` när man får mejl av dig”.

 

Barn svälter, unga tjejer får anorexi, barn mördas och min apostrof på mitt efternamn är fel. Johanna ska genast åtgärda det senaste. Genast känns livet mycket bättre. Vad skulle jag göra utan mina vänner?


//Goldfish

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Thuré - 2 juni 2008 16:29

Tillfälligt avbrott!   Bloggen är tillfälligt flyttad till unt.se. Direktlänk kommer inom kort. Jag hoppas givetvis att mina trogna läsare följer med dit! Varning utfärdas dock för en mer seriös Maria.   http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg...

Av Maria Thuré - 1 juni 2008 21:49

30 grader varmt, toksoligt, knappt någon vind och årets varmaste dag då klär en vettig människa på sig bikinin, åker till badstranden, sätter sig på en filt och bättrar på bilringarna med en glass.   Jag är inte vettig, jag har sällan på mig en bikin...

Av Maria Thuré - 31 maj 2008 23:38

Nu borde jag egentligen ligga och sova med svullna fötter, vätskebrist, uttorkad och you name it. Tanken var ju att jag skulle ha sprungit maraton idag, men nu blev det ju inte så.   Så istället så är jag pigg som jag vet inte vad och fylld med väts...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 18:38

Jag är ju namn senil, dvs jag har jättesvårt att komma ihåg namn. Mina kompisar har lärt sig detta och när vi är på krogen så döper vi alltid folk. Om en kille exempelvis har en scarf så blir han scarfen. Då har jag lättare att komma ihåg och kan föl...

Av Maria Thuré - 30 maj 2008 07:59

Föräldrar brukar skryta om sina barns skolprestationer, idrottprestationer eller deras val av respektive. När min pappa ska ta i från tårna och beskriva mig i positiva ordalag för någon så nämner han alltid.   "Maria är så morgonpigg, det har hon all...

Ovido - Quiz & Flashcards