Alla inlägg den 26 april 2008

Av Maria Thuré - 26 april 2008 22:39

Modebloggarna lägger ju ständigt ut dagens outfit. Ex. http://kenzas.se/2008/april/jag-idag.html

Här kommer lite inspiration om ni vill förnya er "kläder att ha på landet garderob".


Partystrassen för Snesslinge by night


Fleecetröja lagom varm för lantliga aktiviteter. I en naturligt beige färg som kamouflerar dig i lantlig miljö. (Sponsring från Fresenius Kabi  0 kr)


Gubbyxor förra årets mode från HM. 299 kr. Kan lätt rullas upp för praktiska lantliga aktiviteter som att klättra i träd.


Gummistövlar i strl. 53. Jag hittade inga större. Passar i alla väder. Granngården 399 kr.


Naturligt solbrända ben. ACO brun utan solkräm från Apoteket. 129kr. Grymt effektiv! Ska smörja in ansiktet imorgon.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 26 april 2008 18:19

Jag var och gratulera min moster idag. Hon heter Gullan. Ni vet som i sången ko ko som en gök. Hon gör VÄRLDENS godaste marängtårtor.


"Gullan, när jag gifter mig eller snarare om jag gifter mig så ska du få göra de här tårtorna till bröllopet".


Då svarar Gullan:

"Kanske blir bäst om jag gör de till en födelsedag istället".


Inte ens min moster tror att jag ska bli gift. Seriöst så börjar jag också tveka. Är ute i Snesslinge hos singelligan Johanna och Mona. Jag kan se över till ladugården där det hittades ett gäng vanskötta och döda kossor för ett tag sedan. I sympati till kossorna så valde vi att käka lax och turkisk  pasta (burgur) med chipsdip. Vi är som en liten familj här. Tjejerna verkar öva på att vara mamma. De säger åt mig att inte äta godis före maten, att gå ifrån datorn för att äta mat och jag måste rensa tallriken.


Eventuellt ska vi på bartömning i Östhammar på Bowlinghallen. Känns inte som att man kommer hitta någon potentiell make där. Kan bli videokväll istället.


 

//Goldfish


Ovido - Quiz & Flashcards