Alla inlägg den 27 april 2008

Av Maria Thuré - 27 april 2008 21:26

Idag när jag cyklade ner på stan och skulle ställa cykeln i cykelstället på gågatan så märkte jag att jag hade en påse i cykelkorgen. Det var soppåsen som jag skulle ha slängt innan jag cyklade ner på stan.


Dessutom så kunde jag inte handla eftersom jag glömt plånboken hemma.


Behöver jag säga anledningen till varför jag inte har deklarerat än. Jo jag har tappat bort deklarationen.


//Goldfish

Av Maria Thuré - 27 april 2008 21:15

Förra veckan gick jag på stan. Två barn kom då fram till mig och frågade om jag ville köpa majblommor. Jag hade inga kontanter så helt spontant så frågade jag de om de tog kort? (Jag måste ha bilden av barn som väldigt företagssamma).


De tog inte kort så jag fick ingen majblomma. I helgen fick jag dock en av mamma. Hon sitter i majblomme kommitén. Man kan tycka att det är hutlösa pengar för några små pappersbitar på en nål, men mamma kan garantera att de går till bra ändamål . Dessutom så behöver blommorna inte så mycket ljus och vatten. Till och med jag klarar av att hålla de levande.


Genom denna blogg så har jag gjort mitt välgörenhetsarbete för 2008.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards