Alla inlägg den 7 april 2008

Av Maria Thuré - 7 april 2008 20:28

Som damfotbollsspelare så finns det vissa saker man ska passa sig för när man tränar med ett nytt lag? Jo! Att inte inta ett beteende som kan få folk att missta en som lesbisk.


Och vad gör då lilla Maria! Jo jag gör ett grovt rookie misstag idag på träningen. I duschen så berömde jag en av tjejerna i laget för hennes vältrimmade mage. Vad innebär nu detta misstag? Jo att jag förmodligen kommer misstas som homosexuell.


Jag hade spelat med denna tjej ett år i Bälinge och hennes mage såg verkligen ut som en tvättbräda. Jag tyckte hon kunde få höra det trots att jag är helt hetero och föredrar vältrimmad mage på en manskropp.


//Goldfish


Av Maria Thuré - 7 april 2008 15:17

Kommer väl hem från jobbet runt 16.30 idag. En timme senare ska jag möta Mona för att cykla gemensamt till träningen som börjar 18.00


Sitter och funderar över vad jag ska äta...


Om jag hade varit hockeyspelare så hade jag inte behövt fundera överhuvudtaget då hade jag bara kunna plockat fram mammas matlåda ur frysen.


Hade jag varit kille som skulle iväg på en division 1 träning i fotboll så hade jag varit ledig hela eftermiddagen och efter lunch så hade jag kunnat lagt fokus på enbart fundera över vad jag skulle äta.


Hade jag varit sambo så skulle min pojkvän ha maten klar stående på bordet när jag mellanlandade hemma.


Nu är det ju tyvärr så att jag är singel och tjej som ska iväg på en division 1 träning i fotboll. Faktorer som gör att det lutar åt en tallrik havregrynsgröt med bröd till för ett ordentligt mål mat efter träningen. 


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards