Alla inlägg den 15 april 2008

Av Maria Thuré - 15 april 2008 17:25

Ytterligare en dag på jobbet är avverkad. Jag klarade av ytterligare en dag med grabbarna (observera att jag varit tvungen att föryngra de sen de hittade till bloggen). Trots att jag föryngrat min benämning av de så är det ändå uppenbart att de är rätt gamla. För det är bara gamlingar som fortfarande gör bankärenden på Nordbanken eller Sparbanken på lunchen. Tur att jag kan Sveriges bankhistoria så jag vet vad det är de pratar om.

 

Ett annat tecken på att man är lite äldre är i hur man behandlar sin respektive. 12.45 när Tomas sista kvarten av lunchen sitter och spelar Taipei på datorn så ringer hans sambo.

Tomas lägger till ”den besvärade rösten jag har SÅ mycket att göra just nu och säger”:

 

”Jag kan inte prata nu. Jag är upptagen”.



Inte undra på att barnafödandet minskar i landet. Uppmaning till alla kvinnor; om män inte kan prata för de är upptagna. Skit i det! I själva verket så sitter de bara och får utlopp för sitt barnasinne genom att spela Taipei.


Ni kanske tycker att jag är lite hård nu men jag har all rätt. Tomas har roat sig med att lägga bilden från UNT på mig som skrivbordunderlägg på datorn. Det är jättekulatt se sig själv på en jättestor skärm. Speciellt när det på bilden ser ut som jag precis kommit ut ur Katla grottan, blek och kisande. UNTs bildval ökar inte mina chanser att överge singellivet direkt. Texten som Dan Collin skriver ska man däremot inte klaga på.


//Goldfish



Ovido - Quiz & Flashcards