Alla inlägg den 19 april 2008

Av Maria Thuré - 19 april 2008 17:11

Sveriges största bloggerska tipsar andra bloggare att det gäller att ta reda på vilken målgrupp man har på bloggen och nischa in sig efter den.


Denna månad har jag haft över 100 besökare dagligen. Jag har egentligen ingen aning vilka dessa läsare är förutom..


  • Mammas fd dagbarn som är i början av tonåren och gillar hästar. Känner att det är problematiskt att nischa in mig efter detta. Det enda jag kan om hästar är att huset de bor i kallas stall och att det finns en sort som heter Islandshästar. De är från Island.

  • Mina två kollegor som är män i medelåldern som gillar bilar, vin och laga mat. Finnerd te svårt att nischa in mig på detta med.

Jag kan mer om förhållande än bilar och som singel så måste ni då förstå hur lite jag kan om bilar.


Min kocknivå ligger på att steka findus krögarpytt eller mor Annas plättar nivå. Ska jag följa ett recept så måste det vara övertydligt.


Vin på Tetrapak som jag brukar dricka är tydligen (citat lillchefen) "Enbart användbart i matlagning.


  • Mamma och pappa. Behöver jag inte nischa mig efter. De tvingas att läsa vare sig de vill eller inte. Det tillhör curling föräldrarollen. Vilket känns bra. Känns lite trist att bara skriva om isolerrutor och svenska deckare.

  • Mina kompisar (Mona, Johanna och Sembrant). De tvingas in och läsa ofta för att snabbt kunna be om en censur om jag offentligör deras liv alltför mycket.

  • Bloggarna Nettan och SoffanSo. Härtsammar från Dalarna.

Känner att jag har lätt att nischa mig efter dessa tjejer. Jag tror det har att göra med mina barndomssommar i Leksand. Då jag när det äntligen var varmt i Sverige tvingades in i en kall ishockeyhall och kolla på brorsan som gick hockeyskola. Man blir nog lite skadad av att spendera för mycket tid i Dalarna.


Vilka är ni mina läsare? Ge er till känna! Så jag kan nischa mig!


//Goldfish




Av Maria Thuré - 19 april 2008 17:10

Min kompis äger UNT idag.


http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=745610,00.html


Jag ringde henne 2 gånger på förmiddagen. Hon svarade inte. Så hon har blivit en stjärna nu. En stjärna som är svår att nå.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards