Alla inlägg den 12 april 2008

Av Maria Thuré - 12 april 2008 20:13

Det är inte helt lätt att gå på bio. Johanna berättade om ett biobesök. Hon satt och kollade på Beck då två små barn som befann sig i salongen började gråta. Det visade sig att de skulle se Shrek men kassörskan hade gett de biljetter till Beck.


Barn är bortskämda nuförtiden. Gunvald är ju så mycket roligare än ett grönt träsktroll. :)


//Goldfish



Av Maria Thuré - 12 april 2008 16:28

Jag är ganska modig om jag själv får säga det. Jag är ute i Gimo samma dag som det står i tidningen att jag tränat med Danmark. Förra året så spelade jag i Gimo några matcher under hösten. Jag har sagt till Gimo att jag förmodligen inte kommer spela fotboll i år men att jag inte stänger några dörrar helt.


Kan tänkas att de ser mig som en förrädare idag. Jag skjutsade mamma ner på ICA (med rånarluva så ingen skulle känna igen mig) men vägrade gå in där. Sannolikheten att någon skulle nämna dagens artikel kändes överhängande stor. Dessutom så kanske någon tom skulle kasta ägg på mig. Jag är tacksam att Gimoborna är så storartade så att de lät min mamma komma hem helskinnad.


Nu sitter jag nere i mina föräldrars källare med gardinerna fördragna. Den skottsäkra västen jag har på mig börjar kännas lite obekväm. Funderar även på att köra in bilen i garaget så ingen ser att jag är här. Det känns som ett risktagande, får nog be pappa flytta den.


//Goldfish

Ovido - Quiz & Flashcards